fbpx

Pregătirile pentru Black Friday 2018

deAdSymphony

Pregătirile pentru Black Friday 2018

Black Friday 2018, așteptări, pregătiri și rezultate

Cel mai așteptat eveniment de vânzări pentru magazinele online este Black Friday. Pentru mulți un moment de a scapă de stocurile acumulate, pentru alții o oportunitate de reglare a profitabilității, pentru unii doar o speculație. Cum este văzut de clienți, momentul acela din an în care poți cumpără lucrurile mai ieftine. Dar și momentul acela din an în care comercianții speculează prețurile produselor. Emag a inventat Black Friday în România, iar cifrele sunt uluitoare. Vânzări de zeci de milioane de euro într-o singură zi. Restul magazinelor merg la aspirație cu trendul creat de Emag de ani buni. Astfel, evenimentul în sine a devenit un punct de referință pentru comerțul online din România.

Cum ne pregătim pentru Black Friday

Dacă ai un magazin online și vrei să te pregătești pentru Black Friday îți lăsăm aici câteva idei. Am structurat planningul de pregătire din punct de vedere al agenției.

  • Construiești un layout specific pentru eveniment
  • Pregătești niște stocuri de produse dedicate exclusiv vânzării în Black Friday
  • Aloci un buget de promovare specific pentru acest eveniment
  • Pregătești vizualuri grafice dedicate pentru toate canalele de promovare
  • Setezi reclamele și audiențele, inclusiv cele de remarketing
  • Rezervi spațiu de reach și impressions la Facebook și Google pentru acea perioada (întreabă agenția cum se face asta)
  • Calibrezi logistică în raport cu vânzările așteptate
  • Pregătești newsletterele și sms-urile din timp, le testezi livrabilitatea, astfel încât să nu ai surprize
  • Negociezi cu influencerii spații promo dedicate

Acestea sunt ideile pe scurt, punctuale, dacă vrei scheletul pe care trebuie să-l ai în vedere în ceea ce privește pregătirile pentru Black Friday. Fiecare punct în parte, dar și altele pe care nu le-am menționat, necesită ore întregi de pregătire. Până la demararea evenimentului este puțin mai mult de o luna, așa că te sfătuim să începi pregătirile.

Ce așteptări să ai de la Black Friday?

O să-ți spunem ce poate știi deja, așteptările pot să fie mari dacă aplici corect toate tehnicile de vânzare și, mai ales, dacă oferi produse bune la prețuri real reduse. Este foarte important să-ți respecți clienții, nu încerca să-i păcăleșți. De fiecare dată încercarea de a păcălii clienții se întoarce că un bumerang. În cel mai fericit caz reușești să crești vânzările pe termen scurt, dar pe termen mediu și lung vei alungă clienții. Așadar, că să răspundem la întrebare, așteptările pe care s ale ai sunt în funcție de politică d marketing și vânzări pe care o aplici. Ce putem să-ti spunem, din experiență, este că dacă te pregătești temeinci pentru eveniment, dacă aloci stocuri suficiente, calibrate eficient cu logistică, poți dublă vânzările de Black Friday. Practic, făcând totul că la carte, de Black Friday poți câștigă o luna în plus de vânzări.

Despre autor

AdSymphony administrator

    1 comment so far

    Rezultatele Black Friday 2018, reclame PPC | Ad SymphonyPublicat pe2:27 pm - dec. 2, 2018

    […] Pregatirile pentru Black Friday au inceput in Septembrie. Primul pas a fost conceperea promotiilor si metodelor de comunicare a acestora. Apoi a urmat grafica, pe care am dezvoltat-o impreuna cu clientii nostri, astfel incat sa transmita corect oferta. Am realizat implementarile pe toate canalele de marketing utilizate. De la reclamele PPC, Google si Facebook, pana la newslettere si influencer marketing, precum si marketing afiliat si campanii prin sms. Pe la inceputul lui Noiembrie erau toate gata, pregatite. Asa ca timp de aproape 2 saptamani am testat functionalitatea acestora si am pregatit serverele. Spike-ul de trafic trebuie foarte bine pregatit din punct de vedere tehnic. Altfel, ne putem astepta ca toata munca sa fie in zadar, daca site-ul pica de la prea mult trafic sau de la vreo setare facuta gresit. […]

    Lasă un răspuns

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.