Contactează-ne
Str. Tache Ionescu, nr. 5, București,
hi@adsymphony.ro
Tel: 0756 103 936

10 pași pentru optimizarea SEO a unui Magazin Online (E-Commerce) 

10 pași pentru optimizarea SEO a unui Magazin Online (E-Commerce)

Algoritmii Google se schimbă constant, de aceea SEO (search engine optimization) este mai important ca oricând. Numărul website-urilor este în continuă creștere, iar afacerile moderne acordă o importanță majoră componentei SEO. Potrivit statisticilor, există o creștere de 53,3% a traficului organic, iar în februarie 2021 Google înregistra 86,6% din market share-ul motoarelor de căutare. Iată de ce ai nevoie de optimizare SEO mai ales dacă deții un magazin online. Află mai departe care sunt cei mai importanți pași pentru optimizarea SEO magazin online!

Optimizarea SEO on-page a magazinului online

Atunci când ai un magazin online, obiectivul principal al site-ului tău este acela de a vinde. Iar pentru a vinde, este esențial ca site-ul tău să fie accesat de potențiali clienți. Optimizarea SEO on-page se concentrează pe optimizarea conținutului și a codului sursă HTML, pentru a defini profilul site-ului și informațiile pe care le furnizează. În etapa optimizării SEO on page sunt optimizate paginile de titlu, intertitlurile (H1 și H2), URL-ul, conținutul, meta-descrierile, link-urile interne și altele.

Iată cum poți îmbunătăți optimizarea SEO on-page a magazinului online!

1.      Acordă atenție titlului

Titlul are o importanță majoră pentru atragerea atenției userilor și pentru creșterea CTR (clickthrough rate). Dacă titlul nu corespunde cu intenția userului, cel mai probabil acesta nu va accesa articolul. Ține cont de faptul că titlul nu este important doar pentru cititori, ci și pentru roboți.

2.      Postează conținut de calitate

Primul pas în etapa de optimizare SEO magazin online este acela de a avea un conținut de calitate. Un conținut bun este util atât pentru utilizatori, cât și pentru motoarele de căutare. Pentru a avea un conținut de calitate, este important să alegi cuvinte cheie și subiecte relevante. Poți folosi diverse instrumente online care să te ajute să identifici cele mai bune tag-uri pentru magazinul tău online.

3.      Nu ignora linking-ul intern

Link-urile interne sunt importante pentru optimizare SEO e-commerce deoarece ele trimit cititorii către alte pagini ale website-ului, ținându-i activi pe site pentru mai mult timp. Iar Google va considera astfel că site-ul tău este valoros și îți va oferi o poziție mai bună în paginile de rezultate.

4.      Folosește meta descrieri inspirate

Meta-descrierile sunt acele scurte descrieri ale paginii care apar sub titlu în paginile de rezultate. Deși, oficial, nu sunt factori care influențează ranking-ul, meta descrierile sunt elemente importante în optimizare on-page, deoarece ele pot influența decizia userului de a accesa sau nu pagina.

5.      Construiește URL-uri atrăgătoare și eficiente

URL-ul paginii este un element important de care trebuie să ții cont în procesul de optimizare SEO on-page. Acesta trebuie să fie simplu de parcurs și pentru utilizatori, și pentru motoarele de căutare. De asemenea, URL-urile sunt importante pentru menținerea coerenței ierarhiei site-ului.

Optimizarea SEO off-page a magazinului online

Optimizarea SEO off-page se referă la acțiunile desfășurate în afara website-ului care te ajută să îți îmbunătățești poziția în SERP: link building, colaborarea cu influenceri sau content marketing. Optimizarea SEO off page ajută motoarele de căutare să înțeleagă ce cred ceilalți despre produsul, serviciile sau website-ul tău. Chiar și câteva link-uri către site-ul tău din partea unor site-uri cu autoritate vor contribui în mare măsură la creșterea ranking-ului. Dacă urmează să implementezi o campanie de optimizare SEO, îți oferim mai departe câteva sfaturi!

Cum poți îmbunătăți optimizarea SEO off-page

1. Participă la discuțiile pe site-uri legate de serviciile sau produsele pe care le oferă magazinul tău online

Răspunzând la întrebări, dând sfaturi și sugestii, vei crea o conexiune cu userii interesați de produsele și serviciile pe care le oferi. Caută acele site-uri care oferă link-uri dofollow!

2. Stabilește un parteneriat cu un influencer

Colaborarea cu un creator de conținut/influencer îți va oferi vizibilitate și, implicit, un feedback consistent din partea celor interesați de produsele și serviciile tale.

3. Trimite newslettere

Newsletterele sunt o soluție rentabilă prin care poți transmite noutăți publicului tău. Include în newslettere conținut publicat recent pe website-ul tău și chiar conținut original, destinat exclusiv acestei informări. Newsletterul este un element de optimizare SEO care îți va ține informat publicul cu privire la afacerea ta.

4. Fii activ pe rețelele sociale

O altă tehnică de optimizare SEO off-page este interacțiunea cu utilizatorii pe platformele social media. Dacă vrei să crești popularitatea magazinului tău online, creează conținut cu obiectiv de engagement pentru canalele de social media. Prezența pe aceste platforme te va ajuta să îți dezvolți afacerea și să obții mai multe backlink-uri.

5. Folosește Google My Business

Un produs gratuit pus la dispoziție de Google este Google My Business. Acest tool te ajută să administrezi și să îți optimizezi profilul de business pe Google. Astfel, poți crește vizibilitatea afacerii tale și poți, totodată, să interacționezi cu oamenii interesați de produsele și serviciile tale. De asemenea, te va ajuta să obții insight-uri legate de audiența ta și să capeți o perspectivă cu privire la căutările locale. Specialiștii AdSymphony îți asigură optimizarea SEO de care magazinul tău online are nevoie, astfel încât să obții un trafic mai bun și, implicit, un număr mai mare de vânzări.

Author avatar
Echipa AdSymphony

Postează comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Utilizăm fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență de navigare cât mai bună prin personalizarea conținutului și a anunțurilor pe care vi le afișăm și pentru a analiza traficului website-ului.