8 tendințe Social Media în 2024

Te așteptăm la o cafea pentru a discuta despre proiectul tău!

8 tendințe Social Media în 2024

În era digitală în continuă evoluție, social media devine un teren fertil pentru inovații și schimbări constante. Cu fiecare an care trece, asistăm la transformări semnificative în peisajul online, iar 2024 nu face excepție. Descoperă în acest articol cele mai recente 8 trenduri din social media care își fac simțită prezența și influențează modul în care interacționăm, comunicăm și ne conectăm în spațiul virtual.

1. Postările social media bazate exclusiv pe text. Despre X și Threads

Confirm hootsuite.com, în 2024 conținutul social media bazat numai pe cuvânt scris va fi în top. În timp ce platforma X (Twitter din trecut) este cea mai utilizată, la nivel mondial, pentru postările de acest tip, proaspăt lansata platforma Threads câștigă teren semnificativ. De la lansarea sa în iulie 2023, Threads a înregistrat în timp record 44 de milioane de utilizatori activi zilnic. 

Hootsuite.com susține că popularitatea celor două platforme dedicate genului arată că: “oamenii sunt dornici de text (n.r. informație), și nu doar pe platformele bazate pe text.”

Postările bazate pe text au un avantaj față de cele care conțin și imagine: se pot realiza mult mai rapid. 

2. Platformele social media ca motoare de căutare. Search pe social media versus Google

Căutare pe social media în loc de Google. Aproape toate opiniile conduc către aceeași previziune pentru acest an: canalele social media vor avea funcția de căutare din ce în ce mai performantă. Din Generația Z, 57% dintre utilizatori spun că preferă să caute pe TikTok în loc de Google. 

Oameni petrec mult timp pe social media și este la îndemână să caute tot acolo ce îi interesează: produse, servicii și conținutul asociat acestora. TikTok lucrează la integrarea rezultatelor oferite de Google direct pe platformă. 

Dezvoltarea și perfecționarea funcției de Search, indiferent de platformă, înseamnă, pentru creatori și business-uri, nevoia de optimizare a conținutului pentru a putea fi descoperit cu ușurință în volumul mare de informație pe social media. 

Trendul Social SEO a fost în creștere încă din 2022, iar în 2024 va ajunge la un nivel superior. 

3. Conținutul de tip VIDEO. YouTube, Instagram Reels, TikTok

Conținutul video de lungă durată va fi căutat în 2024. Durată lungă înseamnă material video cu o lungime cuprinsă între 2- 4 minute. Dacă YouTube este, de regulă, platforma preferată pentru urmărirea videoclipurilor mai lungi de atât, pentru celelalte platforme, durată de 2 – 4 minute este optimă. 

Dacă până acum, conținutul video cu durata de 1 minut a fost vedeta, faptul că platformele dezvoltă posibilitatea de a încărca videoclipuri mai lungi indică, în opinia Hootsuite, trendul în creștere. Pe Instagram Reels acum se pot încărca materiale cu o lungime de până la 15 minute. 

Utilizatorii apelează din ce în ce mai mult la platformele social media pentru răspunsuri la întrebările lor, iar tendința va fi reflectată și de cererea de conținut video mai lung de 1 minut. Durata mai lungă a videoclipurilor reflectă nevoia de a afla răspunsuri mai în profunzime, mai complexe, care cer, de regulă, un timp mai lung de expresie. 

Totuși, videoclipurile lungi create în sine, doar ca să fie lungi nu sunt o direcție recomandată. Pentru orice tip de conținut creat, autenticitatea / valoarea adăugată este primul principiu de avut în vedere. Apoi testarea conținutului video atât pe Instagram Reels, cât și pe TikTok este strategia potrivită pentru digital marketing eficient. 

4. Engagement prin Mesaje Directe, în loc de Feed. DM Instagram 

A fost observată o mutare a dialogului între utilizatori dinspre Feed către mesajele directe.  Adam Mosseri, head-ul Instagram, susține că cea mai mare creștere a platformei a fost observată pe Story și Mesajele Directe (DM). E posibil ca acesta să fie motivul pentru care au fost dezvoltate mai multe funcții în spațiul separat de Feed, așa cum sunt Notes (la care poți răspunde prin mesaj privat) și canalele private de interacțiune cu comunitatea creatorului (Broadcast channels).  

Dat fiind faptul că mesajele private reprezintă metoda preferată de comunicare a utilizatorilor, interacțiunea cu comunitatea poate fi încurajată prin întrebări, feedback, dialog purtat prin mesaje din DM.

5. Shares, în loc de Likes și Comments 

Dacă like-urile, comentariile și numărul urmăritorilor pot fi influențate cu relativă ușurință, câte Shares (distribuiri) a primit un material este relativ mai dificil de falsificat. 

Anul acesta, numărul de Shares va ocupa un loc important în clasamentul algoritmului pentru recunoașterea calității conținutului. În 2024 contează, așadar, dacă materialul este redistribuit de comunitate. Cifrele de Likes & Comment, numărul mare de urmăritori rămân referințe valide, dar contează mai mult numărul de Shares.

Un reper util atunci când urmăriți creșterea numărului de Shares este o analiză a rezultatelor obținute în trecut. Ce a funcționat bine în trecut, în ceea ce privește cantitatea de Shares, poate fi un reper bun pentru crearea noului conținut pentru social media. 

6. Photo Dump în loc de Carusel. Instagram & TikTok 

Caruselul reprezenta publicarea unei suite de mai multe imagini, dar denumirea, se pare că acum este desuetă. Suita de 10 imagini publicată într-o singură postare acum se numește Photo Dump. Deși termenul din limba engleză ar putea conduce la ideea de “aruncare de multe” imagini dintr-o dată, Photo Dumping-ul poate comunica o cantitate mare de informații dintr-un foc. 

Reprezintă o opțiune eficientă în locul unui video, de exemplu, iar în 2024, publicarea unui calup de imagini este în creștere. Conform Hootsuite.com, acest tip de content performează mult mai bine decât Reels sau postările cu o singură imagine. 

Pe Instagram se pot publica în aceeași postare până la 10 imagini și materiale video, iar pe TikTok sunt disponibile 35 de spații. 

7. Modificări pe LinkedIn

Platforma a implementat schimbări în algoritmul său pentru a deprioritiza conținutul personal și a promova profesionalismul, inclusiv o modificare concentrată pe: „cunoștințe și sfaturi”, în special în rândul experților în domeniu și al persoanelor din rețeaua unui utilizator.

Utilizatorii LinkedIn consideră conținutul valoros atunci când este bazat pe cunoștințe, mai ales dacă a fost postat de cineva cunoscut. 

În 2024, pe LinkedIn contează construirea rețelei personale și a urmăritorilor. 

Insigna Top Voice de pe LinkedIn este acordată creatorilor care dețin expertiză valoroasă și demonstrează contribuție originală și unică pe un anumit subiect. 

Pentru LinkedIn în 2024 este de notat și faptul că Generația Z va câștiga o pondere mai mare din baza de utilizatori a platformei, fiind grupul demografic cu cea mai rapidă creștere pe LinkedIn.

8. Trendurile video se vor naște în continuare pe TikTok

Așa cum s-a observat până acum, trendurile apar pe TikTok mai întâi, iar mai târziu le vedem realizate și pe Instagram Reels. Dar există o tendință de trecere de la TikTok spre Instagram Reels. 

Pe TikTok, grupul demografic principal este mai tânăr decât grupul majoritar de pe Instagram, iar TikTok oferă funcții multiple de editare, superioare momentan celor de pe Instagram. Este firesc ca trendurile să apară mai întâi pe TikTok, iar acest avans pare să se păstreze momentan, dar Instagram Reels reușește să rămână un spațiu digital relevant. Utilizarea ambelor instrumente poate fi un avantaj. 

Descoperă aici mai multe informații despre tendințele anului 2024 în Content Marketing.

CONTACTEAZĂ-NE

Te așteptăm la o cafea pentru a discuta despre proiectul tău!

PORTOFOLIU

Vezi cele mai recente proiecte ale noastre de Newslettere