Contactează-ne
Str. Tache Ionescu, nr. 5, București,
hi@adsymphony.ro
Tel: 0756 103 936

9 moduri de optimizare SEO care îți aduc mai mulți abonați pe YouTube

Ai un cont personal sau business pe YouTube și vrei să îl optimizezi astfel încât să îți crească numărul de abonați? Aceștia sunt cei 9 pași pe care trebuie să îi urmezi astfel încât conținutul pe care îl creezi să obțină cât mai multe vizualizări și, eventual, canalul să atragă cât mai mulți abonați.

1. Fă cercetare SEO și află care sunt cele mai căutate topicuri

Dacă nimeni nu îți  urmărește videoclipurile, atunci nimeni nu se va abona. Vizualizările sunt o condiție prealabilă pentru a obține abonați. Cum poți obține mai multe vizualizări la videoclipurile YouTube?

Creează videoclipuri despre subiectele pe care oamenii le caută și care au ranking în căutările YouTube. Pentru a afla care sunt cele mai căutate subiecte ale momentului, poți să începi prin a afla care sunt cuvintele cheie care performează în acest moment în domeniul care te interesează. Pentru a afla care sunt acele cuvinte cheie care vor genera cel mai mult trafic, poți să folosești un tool ca Ahrefs Keywords Explorer, astfel vei avea acces la toate ideile dintr-o bază de date cu peste 800 de milioane de cuvinte cheie YouTube.

Odată ce ai determinat cuvintele cheie pe care vrei să le folosești, creează un videoclip optimizat care să se claseze în primele rezultate ale unei căutări tematice pe YouTube.

Dacă ajungem la concluzia că un procent din view-uri ajung să se aboneze la canalul tău, atunci este logic că mai multe vizualizări sunt egale cu mai mulți abonați.

2. Păstrează tema canalului

Doar pentru că oamenii caută ceva, nu înseamnă neapărat că ar trebui să faci un videoclip despre asta.

De exemplu, 1.2K de persoane caută lunar „orez cu pui” în România

Deși am putea publica un videoclip despre acest subiect  și am putea atrage o mulțime de spectatori și abonați, nu ar fi o mișcare inteligentă, deoarece nu are nimic de-a face cu SEO, subiectul la care țin abonații noștri.

Acest lucru nu este bun din două motive:

Se vor dezabona. Dacă se întâmplă acest lucru, ce rost mai are să obții abonați?

Vor apărea review-uri mixte ale videoclipului nostru, like-uri, comentarii negative, durate scurte de vizionare. Contentul video trebuie să corespundă cu tema canalului, altfel vei fi penalizat de vizitatori și abonați. De asemenea, trebuie să te asiguri că videoclipul pe care îl încarci nu va apărea în bara laterală dacă nu are nicio legătură cu tema canalului.

Aceste două surse de trafic tind să genereze cele mai constante surse de vizualizări, ceea ce duce la un flux constant de abonați.

Din aceste motive, ar trebui să păstrezi tema canalului cât mai mult posibil – mai ales în primele zile ale canalului.

3. Oferă oamenilor ceea ce caută

Dacă titlul videoclipului este „Tesla Model 3 vs. Tesla Model Y”, dar primele trei minute ale videoclipului sunt despre BMW-uri, atunci spectatorii se vor dezabona.

Un videoclip YouTube bun este unul care servește dorințele și nevoile spectatorului.

De unde știi ce vor spectatorii tăi?

Pentru unele subiecte, este destul de simplu. Un subiect de genul „cum să fac omletă” înseamnă că spectatorii doresc un tutorial despre gătitul unei omlete. Astfel de formulări clare sunt ușor înțelese și de YouTube: rezultatele de top vor fi tocmai videoclipuri despre prepararea omletelor. Pentru alte subiecte, nu este atât de simplu. Să luăm subiectul „jocuri nintendo switch” ca exemplu. Vor oamenii să vadă recenzii? O listă? Jocuri?

Pentru a afla acest lucru, introdu subiectul respectiv pe YouTube și vedeți ce clasează.

Dacă YouTube clasifică covârșitor un anumit format video, atunci cu siguranță va trebui să creezi ceva similar pentru a avea o șansă la o clasare bună.

4. Rămâi loial formatelor care funcționează

S-ar putea părea că este foarte ușor să crești numărul de abonați pe YouTube. Greșit!

De exemplu, în 2018, Sam Oh (cel care s-a ocupat de canalul de YouTube pentru Ahrefs), a avut ocazia să călătorească la sediul central al Ahrefs din Singapore. La acea vreme, canalul de YouTube Ahrefs avea în jur de 30.000 de abonați. Era de așteptat ca un vlog despre experiența lui la Ahrefs Singapore să fie de interes pentru abonații canalului Ahrefs. În mod surprinzător, acest lucru nu s-a întâmplat.

Vlogul Singapore al lui Sam a fost singurul videoclip de pe întregul canal care a avut ca rezultat abonați net zero, așa că l-au eliminat.

În acest caz, realitatea este că abonaților le pasă doar de SEO și de tutoriale de marketing digital care îi ajută să obțină rezultate bune pe site-urile lor, pe companiilor lor și pe canale de YouTube și nu despre compania Ahrefs în general. Așadar, continuă să produci conținut video pentru canalul tău Youtube bazat pe topicurile consacrate și tema generală a canalului.

5. Publică periodic

Analizând canalul de YouTube Ahrefs, am observat că abia când au început să publice un videoclip pe săptămână (în 2018), abonații au început cu adevărat să crească.

Angajarea la un program săptămânal de publicare a însemnat că au reușit să producă mai mult conținut. Mai mult conținut însemna mai multe vizualizări. Mai multe vizualizări au însemnat mai multe persoane susceptibile să se aboneze la canalul lor și, ca urmare, numărul de abonați a crescut.

Deci, dacă dorești să obții mai mulți abonați pe YouTube, găsește un program de publicare cu care te simți confortabil și respectă-l.

Dacă faci acest lucru, vei evita greșeala obișnuită a începătorilor de a publica o dată și de a dispărea pentru câteva luni. Tot ceea ce contează este constanța. Nu trebuie neapărat să publici un videoclip în fiecare săptămână. Trebuie doar să îți faci un program de publicare și să te ții de el, indiferent de frecvența cu care publici.

6. Adaugă videoclipurile la un playlist

Pe YouTube, poți adăuga videoclipurile la mai multe liste de redare (playlisturi).

În timp ce playlisturile nu vor câștiga abonamente direct, ele cresc probabilitatea ca cineva să vizioneze mai multe videoclipuri. Cu cât videoclipurile postate au o expunere mai mare, cu atât sunt mai multe șanse ca utilizatorul să apese butonul de abonare.

Playlisturile sunt un câștig în toate privințele; îmbunătățesc experiența utilizatorului, implicarea utilizatorilor și conduc la mai mulți abonați.

7. Link-uri din surse externe către canalul YouTube

Dacă ne uităm la analiza canalului de YouTube Ahrefs, este clar că pagina de pornire a canalului este al doilea cel mai mare motor de abonați.

Cu alte cuvinte, cu cât poți conduce mai mulți oameni acolo, cu atât vei obține probabil mai mulți abonați.

Acesta este unul dintre motivele pentru care ar trebui să ne conectăm la pagina principală a canalului YouTube de la celelalte canale de marketing.

8. Folosește funcțiile interactive YouTube

YouTube oferă câteva funcții interactive pe care le poți adăuga la videoclip pentru a încuraja oamenii să se aboneze. De exemplu, poți adăuga watermarks.

Când un spectator face clic pe watermarks din oricare dintre videoclipuri, acesta afișează butonul de abonare. Nu uita să adăugați butonul SUBSCRIBE pe ecranul final.

9. Roagă-i pe vizitatorii canalului să se aboneze

Nu toți vizitatorii  sunt abonați, așa că nu uita să le ceri să se aboneze.

Formatul general cel mai folosit este destul de simplu – adaugă „ask” și spune de ce. Deci, pentru videoclipurile obișnuite, poți spune doar „asigurați-vă că vă abonați pentru mai multe tutoriale practice”.

Și dacă aveți o serie de videoclipuri, atunci „ask” ar fi –  „asigurați-vă că vă abonați, astfel încât să nu ratați următorul videoclip din serie”.

Totuși, ai grijă să nu îți obosești vizitatorul. Mulți creatori YouTube spamează „ask” în mai multe părți ale videoclipului: început, de câteva ori în mijloc și sfârșit.

Nu numai că este inutil, dar este și enervant, ceea ce poate opri spectatorii să nu se mai aboneze. De aceea, trebuie menținut „ask” la un nivel minim adăugându-l la sfârșitul videoclipurilor.

Acestea sunt doar câteva metode de a atrage mai mulți abonați pentru canalul tău de YouTube. Nu uita că dezvoltarea canalului de YouTube trebuie să facă parte dintr-o strategie mai elaborată de optimizare SEO, în care conținutul media și copy-ul trebuie să fie astfel formulate încât să reflecte subiectele cele mai căutate ale momentului. Dacă ai alte întrebări despre cum îți poți crește numărul de abonați pe Youtube, nu ezita să ne contactezi.

Author avatar
Echipa Adsymphony

Postează comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizăm fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență de navigare cât mai bună prin personalizarea conținutului și a anunțurilor pe care vi le afișăm și pentru a analiza traficului website-ului.