AdSymphony

Blog AdSymphonyCât costă un magazin online?
Cat costa un magazin online

Cât costă un magazin online?

Costurile de realizare ale unui magazin online

Scriem articolul pentru cei ce vor să pornească o afacere în mediul online. Dacă deja ai un magazin online, înseamnă că vei recunoaște o parte din pașii descriși în articol și te încurajăm să ne confirmi sau infirmi cele descrise. Primul pas bănuim că s-a întâmplat deja, ai produsul și știi ceea ce vrei să vinzi. Acum începe munca! 🙂

De ce ai nevoie pentru prima vânzare online

Este suficient, pentru început, să construiești un magazin pe o platformă închiriată. Exemple de astfel de platforme ar fi shopify, contentspeed, eshop-rapid. Costurile lunare sunt mici, între 10 și 100 de euro, costurile pentru configurare sunt de asemnea mici, între 200 și 500 de euro și, cel mai important, nu ai bătăi de cap cu hostingul. Îți poți încărca singur produsele sau poți apela la externalizarea acestui serviciu. Vei mai avea nevoie de depozitare și de suport clienți, lucruri pe care le poți externaliza pentru început. Practic ce-ți recomandăm este să începi cu costuri reduse. Salvează-ți bugetul pentru cash flow-ul necesar achizițiilor de marfă și, mai ales, pentru promovarea magazinului online.

„Dacă ultimii mei bani ar fi 10 dolari, de 2 dolari aș cumpăra creioane și 8 dolari i-aș cheltui pentru a le promova” – Henry Ford

După ce ai rezolvat cu produsele, cu depozitarea lor, cu pregătirea spațiului pentru vânzare (magazinul online), mai ai nevoie de promovare. Fiind la început, promovarea te va costa mult și este bine s-o împărți în două tipuri. Promovare de investiție și promovare de performanță.

Promovarea de investiție sau promovarea ca investiție

Pe scurt, îți propunem să introduci costurile (cu toate tipurile de promovare care nu îți aduc vânzări directe și imediate) în planul de afaceri cu o amortizare pe 12 luni. De exemplu, să presupunem că vei face SEO, brand awareness online și campanii spot de 4 ori pe an, pentru care vei cheltui în medie între 600 și 1000 de euro lunar. Această cheltuială este practic o investiție care-ți va aduce beneficii pe termen mediu și lung, așadar amortizarea ei trebuie inclusă în planul de afaceri pe 12 luni.

Promovarea de performanță sau promovarea care aduce vânzări imediate

Promovarea care aduce vânzări directe cea mai eficientă este PPC (pay per click), adică reclamele Google, Facebook, Instagram, LinkedIn etc. De asemnea, tot aici includem și marketingul direct și e-mail marketingul. Pentru acest gen de promovare, indicatorul cel mai important pe care trebuie să-l urmărim este costul per conversie. De la acesta pornim analiza și căutăm să-l îmbunătățim prin elemente de user experience pe site, prin targetare și mixt de marketing. Odată ce ai dat drumul la prima campanie PPC, vei face și prima vânzare online.

Cât te costă, practic, să ai un magazin online?

Între 1000 și 3000 de euro pentru a putea ajunge în faza în care să faci prima vânzare. Aici incluzând cheltuielile descrise anterior, externalizările necesare și banii pentru campanii. Apoi, în funcție de cât vrei să vinzi, de concurența pe care o ai și de oferta ta de produse, vom scala bugetele împreună și vom alege cea mai bună cale pentru că afacerea ta online să fie profitabilă.

Știai că în România se deschid peste 5000 de magazine online în fiecare an? Câte crezi că funcționează și în al doilea an?  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *