Rata de conversie (Conversion Rate Optimization – CRO) înregistrează procentul de useri care au îndeplinit o acțiune dorită, de aceea, ea reprezintă principalul indicator care măsoară indicatorul unei campanii derulate în mediul online. Rata de conversie este, de fapt, un raport dintre numărul celor care îndeplinesc acea acțiune dorită (cum ar fi un click pe un ad) și numărul total al audienței unei campanii.
Având această informație, poți căuta metode de mărire a ratei de conversie. Poți face asta, de pildă, prin îmbunătățirea ofertelor, precum și a landing page-urilor. Mai trebuie să știi și că vizitatorii și acțiunile lor pot influența clasamentul SEO, deoarece Google ține cont de numărul de pagini pe care userii le vizitează pe site-ul tău, dacă/de câte ori revin pe site, căutarea numelui brandului tău, acțiuni care influențează poziționarea în clasamentul Google. Citește mai departe cum îți poți îmbunătăți rata de conversie, astfel încât afacerea ta să aibă parte de succesul dorit!
Ce este și cum putem optimiza rata de conversie – CRO?
Ce înseamnă rata de conversie? Ea reprezintă procentul de persoane care au îndeplinit o acțiune pe care ți-ai propus-o în cadrul unei campanii, raportat la numărul total de persoane care îți compun audiența setată. Rata de conversie exprimă, de fapt, acțiunea realizată de useri atunci când ajung pe site-ul tău, cu alte cuvinte, numărul de persoane pe care, odată ajunse pe site-ul tău, le-ai convins să acționeze în direcția dorită.
Una dintre principalele metode folosite pentru a îmbunătăți rata de conversie marketing este utilizarea unui CTA (call to action), de tipul Cumpără/Comandă/Înscrie-te, cuvinte care înseamnă user-ul să realizeze aceste acțiuni. Este important totuși să nu folosești prea multe cuvinte de tip CTA. Potrivit www.wordstream.com, folosirea unui singur CTA este asociată cu creșterea numărului de click-uri și de vânzări.
Este important să alegi cuvinte puternice pentru mesajele tip CTA, cum ar fi acum, cumpără, încearcă sau astăzi (Cumpără acum! Încearcă astăzi! Înscrie-te acum! etc.). Alege un fond cromatic puternic pentru butonul CTA.
Potrivit www.quicksprout.com, un buton CTA roșu a dus la creșterea ratei de conversie cu 21%. Poți testa diferite cuvinte și combinații de cuvinte și apoi le poți compara, pentru a vedea care dintre ele funcționează cel mai bine. O altă metodă prin care poți obține o mai bună rată de conversie este adăugarea unui bonus la cumpărare sau a unui marcaj de tipul Cel mai bine vândut produs / Cel mai popular produs. De asemenea, poți adăuga testimoniale sau review-uri referitoare la anumite produse, opțiunea de live chat pe site-ul tău sau chiar poți oferi chiar o garanție de tipul Îți primești banii înapoi dacă…
Cum se calculează rata de conversie?
Rata de conversie reprezintă procentajul de useri care acționează ca răspuns la un CTA. Procentajul este obținut prin împărțirea numărului de persoane ce au realizat acea acțiune la numărul de persoane care au vizualizat pagina sau site-ul respectiv. Iată un exemplu de calcul rata de conversie: să spunem că derulezi o campanie de marketing pentru dispozitivele mobile, cu o audiență de 10.000 de persoane. Din cele 10.000 de persoane, 400 au dat click pe ad-ul respectiv, această acțiune reprezentând conversia. Așadar, rata de conversie a acestei campanii se calculează astfel: 400/10000 = 0.04 (sau o rată de conversie de 4%) – formulă rată de conversie.
Cum influențează SEO procesul de conversie CRO
Prin Search Engine Optimization (SEO), vei reuși să obții conținutul potrivit nu doar pentru Google, ci și pentru client. Prin titluri care atrag atenția, texte optimizate și cuvinte cheie bine alese, vei reuși să ocupi o bună poziție în ranking-ul Google și să capeți astfel vizibilitate.
Iată alte moduri prin care poți folosi SEO pentru a influența procesul de conversie CRO:
1. Îmbunătățește viteza de încărcare a paginii
Un aspect foarte important al strategiei SEO este viteza de încărcare a paginii unui site. Cei mai mulți useri nu vor aștepta ca pagina să se încarce, daca acest proces durează prea mult. 53% dintre cei care vizitează site-urile de pe dispozitive mobile vor abandona pagina dacă aceasta nu se va încărca în maximum 3 secunde, arată www.forbes.com. De aceea, e important să testezi viteza de încărcare a paginilor site-ului și să iei măsuri pentru a o îmbunătăți.
2. Folosește fraze-cheie care conțin cel puțin 3 sau 4 cuvinte.
Atunci când caută un anumit lucru, userii folosesc câteva cuvinte, de aceea este necesar să optimizezi conținutul astfel încât acesta să corespundă cuvintelor/frazelor frecvente de căutare. Încearcă să eviți frazele-cheie generale și să te axezi pe acele cuvinte care acoperă o zonă specifică de interes. Poți folosi diferite tool-uri, precum Wordtracker, pentru a găsi acele fraze-cheie potrivite pentru afacerea ta. Frazele-cheie potrivite contribuie la creșterea loialității userilor față de brand și, implicit, la creșterea ratei de conversie.
3. Optimizează constant paginile site-ului
Cu cât mai bun este conținutul pe care îl oferi, cu atât ai mai multe șanse ca vizitatorii să petreacă mai mult timp pe site-ul tău și să îndeplinească acțiunea cerută prin butonul CTA. De aceea ai nevoie de conținut optimizat constant, care să atragă un număr cât mai mare de useri.
Vizitatorii și acțiunile lor pot influența clasamentul SEO
Userii și acțiunile acestora contribuie, în mod indirect, la clasamentul SEO al site-ului tău. Google ține de cont de numărul de click-uri obținute din rezultatele căutărilor, de aceea e important să îmbunătățești aspecte precum numărul paginilor vizitate de useri pe site sau revenirea pe site.
Echipa de specialiști din cadrul AdSymphony îți pune la dispoziție servicii de optimizare SEO On-Page, cu ajutorul cărora vei obține o bună indexare a paginilor website-ului tău și, implicit, o mai bună rată de conversie.