Lansată în martie 2020 de către doi antreprenori americani, aplicația Clubhouse se anunță a deveni o nouă platformă de socializare preferată la nivel global. Ce o face atât de atrăgătoare? Aplicația funcționează pe bază de invitație și nu se poate descărca prin App Store, ceea ce poate influența pozitiv și calitatea conținutului. Poți asculta în timp real sau lua parte la discuții despre subiectele care te interesează. Poți obține vizibilitate ridicată pentru brandul tău sau cauza în care crezi. Dacă ți-a stârnit interesul, rezervă-ți numele de utilizator, căci va fi curând accesibilă publicului larg.
Cum funcționează Clubhouse?
Odată invitat pe platformă (yay), utilizatorul selectează o serie de subiecte de interes. Agloritmul său corespunde atât domeniului în care activează și temelor de interes, cât și oamenilor pe care alege să-i urmărească. Pagina de pornire Clubhouse listează atât discuțiile care au loc în acel moment, precum și pe cele programate pentru mai târziu. Pentru a primi o mostră din generozitatea temelor tratate, află că acestea variază de la queer culture și tehnologie la alegeri sustenabile și mituri despre sex. O varietate de conversații pe o varietate de teme, totul ambalat într-o experiență live și un strat suplimentar de exclusivitate.
Elon Musk vrea să vorbească cu Vladimir Putin pe Clubhouse
După ce CEO-ul SpaceX și Tesla Elon Musk a utilizat Clubhouse pentru un chat audio (transmis live și pe YouTube) cu Vladimir Tenev, platforma a căpătat popularitate și, totodată, a generat un val de agitație în rândul investitorilor din Statele Unite. Tot Elon Musk este autorul și unui al doilea episod „efervescent” pentru notorietatea aplicației, acesta exprimându-și pe Twitter dorința de a purta o conversație cu Vladimir Putin: „Ai dori să mi te alături la o discuţie pe Clubhouse? Ar fi o onoare să vorbesc cu tine.”
Oprah Winfrey, Drake și Mark Zuckerberg sunt alte nume care utilizează Clubhouse. Iar în vreme ce la două luni de la lansare valora aproximativ 100 de milioane de dolari, în mai puțin de un an, platforma a ajuns să fie evaluată la un miliard de dolari.
Promovarea afacerii pe Clubhouse
În această etapă, aplicația nu oferă posibilitatea de conturi corporate, precum toate celelalte aplicații social media. Totuși, brandurile pot deveni vizibile prin crearea unor cluburi (un utilizator este limitat la crearea a două cluburi) care să trateze subiectele nișei din care face parte, inclusiv să afișeze denumirea brandului și să inițieze discuții despre serviciile și produsele oferite.
Clubhouse în România
În ceea ce-i privește pe români, primul strat exclusivist, adică tocmai faptul că aplicația este pe bază de invitație, este dublat de faptul că aceasta este disponibilă doar pe iOS, în România doar 18% din populație fiind utilizatoare a sistemului de operare Apple. Totuși, pentru cei ce o utilizează poate fi destul de ofertantă, întrucât orice platformă social media aflată la început are un număr restrâns de utilizatori, acces mai ușor la conținut de calitate, precum și probabilitatea crescută de a oferi vizibilitate.
Ce fac influencerii din România pe Clubhouse?
Nume sonore în marketing și social media precum Cristian China Birta, Alexandru Negrea și Cristi Manafu au deja 1800 de urmărilori pe Clubhouse. Au la activ numeroase discuții, dezbateri, conferințe și multe alte evenimente upcoming. Dacă ești utilizator și interesat de noile tendințe și perspective în comunicare, asigură-te că nu pierzi evenimentul lui Manafu, programat pe 25 februarie.
Să fii un early adopter este întotdeauna o idee bună. Cu atât mai mult când subiectul activează în marketing, iar contextul este o aplicație de socializare. Cifrele vor crește, dar important este ca, odată cu ele, să crească și planurile de comunicare a brandului, vizibilitatea și lărgirea spectrului strategiilor de marketing.