Google Analytics este un software creat de Google ce folosește un cod pentru a stoca acțiunile pe care utilizatorii le realizează pe site-ul tău. Acest tool îți permite să ai acces la date despre comportamentul vizitatorilor site-ului tău: click-uri, scroll, cuvinte tastate. Aceste informații sunt trimise apoi către Google, care le stochează în baze de date. Atunci când te loghezi în Google Analytics, datele respective sunt prezentate în diagrame ușor de înțeles, pe care le poți customiza în funcție de informațiile pe care vrei să le afli.
Prin intermediul implementării codului de tracking Google Analytics, vei avea acces la o multitudine de informații despre cei care îți vizitează site-ul, date precum: ce cuvinte de căutare au folosit pentru a-ți descoperi site-ul site-ul, cât timp au petrecut pe site-ul tău, ce pagini au vizualizat și multe altele.
Este important ca scriptul (cod Google Analytics) care trimite evenimentele de tracking către Google Analytics să fie încărcat o singură dată pe fiecare pagină din site. Dacă vei omite anumite pagini, nu vei putea avea acces la date precise despre vizitatorii website-ului tău. Pentru că Google Analytics se schimbă constant, librăriile pe care acesta se bazează trebuie să se rescrie complet, periodic, fiind important să fie folosită ultima librărie disponibilă.
Află mai departe aspectele de care trebuie să ții cont atunci când implementezi codul de bază Google Analytics!
Codul Google Analytics trebuie să se găsească o singură dată pe pagină
Atunci când implementezi un cod de tracking Google Analytics, trebuie să ții cont de faptul că acesta trebuie să se găsească o singură dată pe fiecare pagină a site-ului. În cazul în care codul de bază Google Analytics este implementat prin mai multe metode simultan, pe aceeași pagină, informațiile pe care vrei să le obții despre performanța site-ului tău nu vor fi precise. Dacă folosești pentru prima dată acest instrument, poți utiliza un Google Analytics tutorial sau poți urma un curs Google Analytics care să te ajute să aplici în mod corect toți pașii necesari.
Codul de tracking Google Analytics trebuie să fie amplasat pe fiecare pagină a site-ului
Este important ca acestcod Google Analytics să fie amplasat pe fiecare pagină a site-ului, astfel încât datele să fie corect înregistrate. În acest scop, poți folosi diferite instrumente online sau chiar site crawlere, care identifică paginile ce nu au un cod Google Analytics. Vei avea astfel acces la informații precise referitoare la vizitatorii website-ului tău.
Librăria Google Analytics API îți permite să accesezi informații din Google Analytics, iar prin intermediul Google Analytics Reporting API, poți construi dashboard-uri de prezentare a informațiilor și poți îndeplini task-uri complexe de raportare într-un timp scurt. De asemenea, Real Time Reporting API îți permite să soliciți acces la informații cum ar fi durata reală a unei vizualizări de către un user autentificat.
Cel mai ușor mod prin care poți instala Google Analytics pe toate paginile website-ului tău este prin utilizarea unui software website builder. Este important totuși să verifici ca acest cod Google Analytics să fie instalat pe toate paginile site-ului tău. Unele software-uri web builders îți oferă posibilitatea de a adăuga fiecare cod Google Analytics, dar este nevoie să îl instalezi pe fiecare pagină de website.
Codul specific Google Analytics trebuie să folosească ultima librărie disponibilă
Deoarece Google Analytics este în continuă schimbare, librăriile pe care acesta se bazează trebuie să fie rescrise complet, periodic, fiind necesară a se utiliza ultima librărie disponibilă. Poți vedea ce librărie este folosită verificând sursa HTML a unei pagini a website-ului.
Cele mai întâlnite greșeli atunci când implementezi codul Google Analytics
Iată câteva dintre cele mai frecvente greșeli pe care le poți face atunci când setezi codul Google Analytics:
- Implementezi mai multe coduri de tracking. Supra-raportarea poate duce la o evaluare greșită a performanței site-ului tău, iar obiectivele strategiei tale nu vor fi atinse.
- Ignori surse individuale de trafic. Acest fapt te va priva de o cantitate mare de informații importante pentru strategia ta. De exemplu, dacă privești doar rapoartele nivelurilor de suprafață de sub Acquisition > All Traffic > Channels, beneficiezi de raportare pe toate canalele analizate de Google Analytics. Însă, dacă mergi mai departe (de exemplu, la căutări organice), vei putea vedea performanța legată de traficul organic și astfel vei afla dacă strategia ta este aliniată strategiei SEO.
- Omiți excluderea din trafic a IP-ului propriei tale companii. Atunci când implementezi Google Analytics în site-ul tău, asigură-te că blochezi IP-ul companiei tale, pentru a nu fi luat în calcul în procesul de raportare.
- Utilizezi un cod de tracking învechit. Când creezi un nou design al site-ului, trebuie să îți updatezi codul de tracking. Asigură-te că folosești ultima versiune.
- Nu faci trecerea de la http:// la https:// pentru panoul de administrare Google Analytics. Atunci când realizezi o migrare a site-ului, trebuie să schimbi și panoul de admin GA din http:// la https://, pentru a fi sigur că vei obține date corecte.