Cum să vă recuperați după o penalizare Google

Te așteptăm la o cafea pentru a discuta despre proiectul tău!

Cum să vă recuperați după o penalizare Google

Pentru majoritatea companiilor online, traficul motoarelor de căutare este foarte important, dar obținerea unui clasament bun în Google nu este foarte ușor de obținut. Prin urmare, mulți specialiști SEO și specialiști în marketing împing procesul de consolidare a profilului de backlink-uri la limită. Drept urmare, multe site-uri web sunt penalizate pentru încălcarea regulilor Google.

Potrivit lui Matt Cutts, specialist SEO al companiei Google, peste 400.000 de acțiuni de penalizare manuale sunt inițiate în fiecare lună de Google. Asta nu e tot. Numeroase alte site-uri sunt penalizate de actualizări algoritmice, cum ar fi Penguin și Panda. Ceea ce este interesant este că doar aproximativ 20.000 de webmasteri trimit o cerere de reexaminare în fiecare lună, ceea ce înseamnă că doar 5% dintre site-urile care au fost penalizate încearcă să-și recupereze clasamentul.

Dețineți un site web care a primit o penalizare manuală sau algoritmică? Nu aruncați încă prosopul! Iată ce pași trebuie să urmați ca să vă recuperați clasamentul și traficul pierdut.

De ce ai fost penalizat

Dacă vedeți brusc o scădere a traficului, va trebui să aflați ce a provocat-o. Există două sancțiuni principale pe care le poți primi. Prima este o acțiune manuală a echipei Google de spam, iar a doua este o penalizare algoritmică.

1. Acțiune manuală – Pentru a afla dacă site-ul dvs. a fost penalizat printr-o acțiune manuală, accesați Google Google Search Console și verificați dacă aveți notificări noi. Mai jos puteți vedea un exemplu de mesaj „link-uri nenaturale”:

Dacă nu aveți mesaje de avertizare pe Google Search Console, trebuie să săpați mai adânc pentru a găsi cauza scăderii traficului.

2. Penalizare algoritmică – Pentru a identifica ce tip de penalizare algoritmică are site-ul, va trebui să corelați perioada de timp în care ați pierdut traficul cu data la care a avut loc o nouă actualizare algoritmică. Pentru aceasta, puteți verifica Istoricul modificărilor algoritmului Google.

Pentru a fi la curent cu cele mai recente modificări ale algoritmului de căutare Google, procedați în felul următor:

Urmăriți-l pe Matt Cutts pe Twitter. Aici anunță toate noile schimbări.

Urmați Google Search Console pe YouTube pentru a obține sfaturi despre SEO.

Verificați adesea MozCast sau Algoroo pentru modificări noi care nu sunt recunoscute oficial de Google.

Cele mai populare actualizări algoritmice sunt Panda, care se concentrează pe calitatea conținutului, și Penguin, care se axează pe backlink-uri și distribuția textului ancoră.

Backlink-uri dăunătoare:

Linkurile de calitate scăzută vă pot atrage penalizarea site-ului. Aceste tipuri de backlink-uri pot reprezenta o potențială amenințare pentru clasamentul dvs.:

  • Site-uri care sunt penalizate sau interzise de Google – Dacă aveți backlink-uri de la site-uri care încalcă regulile Google, va trebui să le eliminați. Puteți verifica cu ușurință dacă un site web nu este indexat de Google, efectuând o căutare simplă, cum ar fi: „site:mywebsite.com”.
  • Site-uri cu conținut duplicat – De obicei sunt de calitate scăzută și ar trebui să evitați să aveți link-uri pe astfel de site-uri web.
  • Site-uri web care nu au legătură cu nișa dvs. – Google oferă o mare valoare relevanței. Dacă aveți link-uri de pe site-uri care nu au nicio legătură cu site-ul dvs., puteți ridica un steag roșu. De exemplu, dacă dețineți un magazin online pentru bebeluși, nu ar avea sens să aveți linkuri de pe un site de pescuit.
  • Comentarii spam și profiluri de forum – Toată lumea urăște spamul, inclusiv Google. Comentariile sau postările de pe forum care sunt lăsate numai în scopul plasării unui link vor face ca site-ul dvs. să fie penalizat.
  • Site-uri cu conținut subțire – Backlink-urile din directoare sau site-urile de social bookmarking sunt de calitate scăzută.
  • Backlink-uri la nivel de site – Evitați să aveți link-uri de la sidebars, footers sau widgets.
  • Advertoriale – Google este împotriva conținutului sponsorizat care transmite autoritate. Dacă doriți să vă promovați serviciile pe un blog, utilizați un atribut nofollow pentru link-urile dvs. pentru a vă menține clasamentul în siguranță.
  • Text ascuns – Nu ascundeți text sau linkuri de la utilizatorii care utilizează CSS.
  • Linkuri de pe site-uri pentru adulți sau jocuri de noroc.
  • Alte linkuri și metode care încalcă regulile Google: cloaking, doorway pages, hacking, scheme de linkuri, conținut generat automat și conținut și cuvinte cheie irelevante.

Peste 95% din toate penalizările Google sunt legate de profilul de backlink-uri. Dacă aveți prea multe backlink-uri de calitate scăzută, veți ajunge să vă pierdeți clasamentul în Google.

Dacă aveți un site penalizat și doriți să aflați mai multe despre backlink-urile necorespunzătoare, este crucial să citiți Regulamentul Google pentru webmasteri.

Găsiți toate backlink-urile

Pentru a începe, accesați Google Search Console și descărcați toate backlink-urile recunoscute de Google.

În meniul din stânga, faceți clic pe “Links” – Exportați link-uri externe:

Acum, puteți exporta toate backlink-urile din Google Search Console și puteți obține mai multe informații și valori SEO despre link-urile dvs. Puteți utiliza orice instrument care vă place și pe care îl cunoașteți. Cu toate acestea, încercați să evitați utilizarea instrumentelor care promit să identifice automat backlink-urile de calitate scăzută, deoarece s-ar putea să ajungeți să renunțați la unele dintre cele mai bune backlink-uri.

Identificați backlink-urile cu risc de penalizare

După identificarea backlink-urile cu risc de penalizare, verificați aceste backlink-uri manual și decideți care dintre acestea nu au legătură cu site-ul și ar putea afecta clasamentul.

După ce ați analizat aceste site-uri web, puteți seta un filtru nou și puteți verifica backlink-urile după extensia de domeniu a site-ului. De ce? Pentru că relevanța este cheia. De exemplu, dacă aveți un site web scris în limba germană, majoritatea backlink-urilor ar trebui să provină de pe site-uri cu extensia .de. Logic, de ce ar avea un site german un backlink de pe site-uri scrise în coreeană, chineză sau rusă?

Dacă site-ul a suferit o actualizare Google Penguin, va trebui să vă uitați la distribuția ancorelor. Această actualizare penalizează site-urile care și-au optimizat în exces cuvintele cheie pe bani. Nu există un procent secret pentru a vă menține site-ul în siguranță, dar încercați să îl faceți cât mai natural posibil.

Dacă cineva are link către dvs., de cele mai multe ori va folosi numele sau adresa URL a site-ului. Așadar, dacă aveți sute de backlink-uri care au money keywords ca ancore, puteți contacta fie webmasterii pentru a solicita schimbarea ancorelor, fie eliminarea link-urilor.

Solicitați eliminarea link-urilor necorespunzătoare

Când sunteți sigur că un link afectează clasamentul Google, încercați să îl eliminați. Iată cum puteți face acest lucru în patru pași simpli:

  1. Creați un e-mail cu solicitarea de a elimina un link.

Pentru a vă crește șansele de a vă elimina linkul, toate cererile ar trebui să respecte aceste reguli de bază:

  • Fiți politicoși și nu-l amenințați pe webmaster.
  • Folosiți adresa de e-mail a companiei dvs. în locul unui furnizor gratuit de e-mail. De exemplu, ar trebui să utilizați felix@mywebsite.com în loc de felix@gmail.com. Astfel demonstrați webmasterului că dețineți site-ul.
  • Nu utilizați expresii impersonale precum „Stimate webmaster” sau „Stimate proprietar de companie”. Găsiți numele proprietarului site-ului și personalizați fiecare solicitare pe care o trimiteți.
  • Fiți cât mai specific posibil. Solicitați timpul cuiva pentru a vă ajuta cu ceva. Faceți-l să înțeleagă cât mai ușor unde se află linkul.
  • Nu trimiteți e-mail proprietarului site-ului. S-ar putea să ajungeți să vă raportați e-mailul ca spam. O singură cerere este suficientă.

  1. Țineți evidența solicitărilor de e-mail.

După cum am spus mai sus, toate solicitările trebuie trimise de pe adresa de e-mail a site-ului. Este important să țineți evidența solicitărilor dvs. și să vedeți cine v-a deschis e-mailurile.

  • Găsiți detaliile de contact ale webmasterului.

Majoritatea site-urilor au o pagină „Contactați-ne” sau „Despre noi”, unde puteți găsi numele și adresa de e-mail ale proprietarului. Cu toate acestea, există cazuri în care aceste pagini lipsesc și este mai complicat să găsiți detaliile de contact.

Dacă întâmpinați astfel de probleme, puteți utiliza Whois.com pentru a găsi adresa lor de e-mail. Pur și simplu introduceți site-ul web al cărui contact încercați să îl găsiți și căutați „E-mail de contact administrativ”.

  1. Trimiteți solicitările dvs. personalizate pentru a elimina link-urile necorespunzătoare de pe site.

Aici există câteva scenarii posibile:

  • Link-ul va fi eliminat.
  • E-mailul va fi ignorat. În acest caz, va trebui să renunțați la întregul domeniu.
  • Webmasterul va solicita bani pentru a elimina linkul. În acest caz, nu ar trebui să plătiți nimic și să renunțați la domeniu.
  • Renunțați la eliminarea acestor linkuri.
  • Este important să eliminați toate backlink-urile dăunătoare, înainte de a crea un raport de disavow.

De obicei, durează 2-4 săptămâni pentru ca raportul să fie procesat și atunci ar trebui să începeți să vedeți o diferență în clasament.

Concluzie

Indiferent dacă ați creat backlink-uri cu risc de penalizare sau dacă cineva a făcut SEO negativ împotriva dvs., este posibil să scăpați de o penalizare Google. Numeroase site-uri web și-au revenit din toate tipurile de penalizări.

Cheia eliminării oricărei penalizări Google este să înțelegeți ce a cauzat-o. Acesta este motivul pentru care este foarte important să citiți Regulile Google pentru webmasteri. După ce identificați motivul penalizării, trebuie să eliminați backlink-urile care au condus la scăderea clasamentului. Descărcați toate backlink-urile din Google Search Console și utilizați tool-ul SEO preferat pentru a obține mai multe informații despre linkuri.

CONTACTEAZĂ-NE

Te așteptăm la o cafea pentru a discuta despre proiectul tău!

PORTOFOLIU

Vezi cele mai recente proiecte ale noastre de Newslettere