Google își îmbunătățește constant algoritmii, de aceea, website-urile trebuie să aibă o bună optimizare SEO, la rândul lor. Ce înseamnă optimizarea SEO? Search Engine Optimization reprezintă optimizarea pentru motoarele de căutare. Este o procedură eficientă de promovare a unui site și modalitatea prin care acesta urcă în ranking-ul motoarelor de căutare. Optimizarea SEO contribuie la creșterea traficului organic, ceea ce se traduce prin obținerea unui număr mai mare de clienți.
Un aspect care capătă din ce în ce mai multă importanță este structura unui site. Cu cât site-ul este mai bine structurat, cu atât el va performa mai bine în motoarele de căutare și, totodată, va avea un crawling mai bun.
Pentru a crea o structură bună a site-ului, este important să pui la punct o ierarhie înainte de a-l dezvolta și să ai un linking intern logic, care să permită userilor să navigheze ușor. Optimizarea SEO a structurii site-ului se face ținând cont de aspecte precum crearea unei structuri permalink SEO friendly și a unei hărți a site-ului. Află mai departe cum poți îmbunătăți structura site-ului prin optimizare SEO!
De ce contează arhitectura site-ului?
Atunci când site-ul tău este poziționat mai sus în motoarele de căutare, ai parte de mai mult trafic. Alături de optimizarea SEO și de conținutul relevant, arhitectura site-ului joacă un rol important în ranking-ul site-ului pe Google. Să spunem că ai parte de un număr mare de vizitatori pe site-ul tău, însă, overall, website-ul are un nivel scăzut de interacțiuni. Ceea ce înseamnă că site-ul tău nu oferă o experiență user-friendly.
Iată câteva sfaturi pentru ca site-ul tău să fie atrăgător pentru utilizatori:
- Creează un conținut ușor de parcurs
Pentru ca userii să rămână cât mai mult pe site-ul tău, e important ca informațiile să fie clare și ușor de parcurs. Prin optimizare SEO, textul este structurat astfel încât să mențină atenția vizitatorilor (prin utilizarea de bullets și intertitluri, de exemplu).
- Adaugă opțiunea de căutare în site
Este important ca vizitatorii site-ului să poată găsi cu ușurință informațiile care îi interesează. Chiar dacă site-ul este structurat corect, de multe ori utilizatorii au nevoie de mai mult decât o navigare intuitivă. De aceea, opțiunea de căutare în site este o idee bună, dacă vrei ca cei care îți vizitează site-ul să aibă parte de o experiență user-friendly.
- Prezintă-ți cât mai bine produsele
Dacă deții un magazin online, atunci site-ul tău are nevoie de o prezentare cât mai bună a produselor pe care le vinzi. Imaginile și descrierile sunt importante în aceeași măsură. Descrierile trebuie să fie unice și să ofere clienților informații care să îi încurajeze să dea click pe listing-ul respectiv. Prin optimizare SEO profesională, vei obține tipul de content necesar care să îți aducă mai mult trafic pe site și, implicit, mai multe vânzări. Optimizarea SEO a magazinului online este esențială pentru a atinge aceste obiective.
O structură bună conduce la un crawling eficient
Crawling-ul este procesul prin care boții motoarelor de căutare descoperă paginile web. Scopul lor este acela de a indexa conținutul site-ului și a-l afișa apoi în rezultatele de căutare. Astfel, cu cât structura site-ului este mai bună, cu atât crawlerii vor putea accesa și indexa mai ușor conținutul acestuia.
Pentru a crește eficiența crawling-ului pentru site-ul tău, trebuie să ții cont de următoarele aspecte:
- Fiecare site are un buget de crawl. Acesta reprezintă suma dintre crawl demand (numărul de pagini pe care Googlebot vrea să le acceseze cu crawlere) și crawl rate (numărul de pagini pe care le poate accesa cu crawlere). În momentul în care Googlebot își „cheltuiește“ bugetul de crawl, acesta nu mai poate accesa site-ul respectiv. De aceea sunt importante meta tag-urile: ele pot împiedica Googlebots să cheltuiască bugetul de crawl pe pagini care nu ar trebui să apară în rezultatele de căutare.
- Serverele de încredere duc la un crawling eficient. Un răspuns lent sau o eroare a serverului îți poate reduce rata limită a crawling-ului, în timp ce o rată ridicată poate genera mai multe conexiuni de crawling pentru site-ul tău.
Recomandări pentru o structură corectă a site-ului
În cazul în care construiești un website de la zero, poți realiza structura site-ului ținând cont de toate recomandările de optimizare SEO. Iată câteva recomandări pentru a obține o structură corectă a site-ului:
- Stabilește o ierarhie înainte de a-ți dezvolta site-ul. Ierarhia este modalitatea de organizare a informației în așa fel încât aceasta să fie afișată simplu și ușor de înțeles. Setează cel mult șapte categorii principale pentru site și încearcă să menții același număr de subcategorii pentru fiecare categorie principală. Este un punct de pornire care îți va asigura o bună structură a site-ului.
- Folosește o structură de navigare ușor accesibilă. Structura de navigare a site-ului se va adapta ierarhiei acestuia. Asigură-te că paginile, mai ales cele importante, pot fi ușor găsite în site.
- Creează o structură cuprinzătoare a link-urilor interne. Link-urile interne sunt cele permit utilizatorilor să navigheze pe site și ajută la stabilirea ierarhiei informațiilor.
Cum se optimizează structura site-ului
Iată care sunt pașii cei mai importanți pentru optimizarea structurii site-ului:
- Folosește categoriile pentru a grupa conținutul similar al site-ului. Prin crearea de categorii, se obține relevanța unui anumit subiect, iar Google va înțelege pentru care dintre subiecte vrei să construiești autoritate. Este important ca aceste categorii să poată fi accesate din meniul principal al site-ului.
- Atunci când creezi categoriile site-ului, asigură-te că ele beneficiază de optimizare SEO. Serviciile de optimizare SEO website includ și optimizarea titlului și a descrierii fiecărei categorii din site, astfel încât acestea să fie cât mai vizibile în motoarele de căutare.
- Folosește HTML sau CSS pentru navigare. Din punct de vedere al crawling-ului, cea mai bună abordare este folosirea tag-urilor HTML, alături de CSS, pentru formatare.
- Creează o structură permalink SEO friendly. Când dezvolți structura site-ului, este important să ții cont și de structura permalink a acestuia. Obiectivul este acela de a crea URL-uri SEO friendly, adaptate structurii site-ului tău. Prin intermediul serviciilor de optimizare site SEO, vei putea atinge acest obiectiv.
- Tratează cu atenție structura de link-uri interne. Linking-ul intern este important deoarece:
– duce la creșterea timpului petrecut de useri pe site
ajută motoarele de căutare să descopere mai multe pagini ale site-ului tău
– determină motoarele de căutare să identifice care sunt cele mai valoroase pagini din site
– reprezintă un mod prin care implementezi structura site-ului. - Creează o hartă a site-ului pentru useri. În subsolul site-ului, include o hartă HTML a website-ului care să le prezinte userilor ierarhia acestuia.
Vei beneficia de toate aceste servicii complete de optimizare SEO On-Page pentru site-ul tău cu ajutorul AdSymphony. Vei obține, astfel, un ranking mai bun în motoarele de căutare, ceea va duce la un trafic organic ridicat pe site-ul tău și, implicit, la o mai mare profitabilitate a afacerii tale.