Contactează-ne
Str. Tache Ionescu, nr. 5, București,
hi@adsymphony.ro
Tel: 0756 103 936

Recuperarea traficului organic în urma unei migrări greșite

Știu că nu ați schimba niciodată o adresă URL fără să identificați unde să o redirecționați 301 și să vă asigurați că link-urile, sitemap-urile XML și / sau etichetele canonice sunt, de asemenea, actualizate. Dar dacă faceți SEO de ceva vreme, pariez că au existat și clienți care au încercat să facă modificări structurale web sau migrări, fără să țină cont de practicile SEO. Când se întâmplă acest lucru, clientul vine la voi pentru ajutor într-o situație de tip „urgență”, în care există două caracteristici atunci când efectuați analiza SEO necesară:

Trebuie să acordați prioritate:

Clientul este foarte nemulțumit în legătură cu situația. Nu dispuneți de prea mult timp pentru a face un audit complet și imediat. Va trebui să vă concentrați asupra identificării a ceea ce nu a fost făcut în timpul migrației pentru a vă asigura că principale cauze ale pierderii traficului organic sunt remediate – și abia apoi vă puteți concentra pe restul.

Este posibil să nu aveți toate datele:

Este posibil să aveți doar elementele de bază (cum ar fi Google Analytics și Google Search Console) – și, eventual, informații despre pașii pe care clientul i-a urmat atunci când a făcut modificările. În cele mai multe cazuri, nu există clasamente anterioare, accesări cu crawlere sau acces la istoric. În această situație va trebui să profitați la maximum de aceste date destul de ușor de obținut, de noi accesări cu crawlere pe care le puteți face singuri și de date „istorice” ale unor terțe părți. În următoarea analiză ne vom raporta la această situație ca fiind „scenariul cel mai rău” și vom expune pașii necesari remedierii problemei, pentru a profita la maximum de timpul și accesul la date de bază pentru a identifica ceea ce nu a funcționat corect și pentru a remedia problema cât mai curând posibil. Iată care sunt pașii care trebuie parcurși pentru o validare a migrării „minim viabilă”, pentru a identifica problemele critice de remediat:

1. Verificați dacă migrarea este cauza pierderii traficului.

Pentru a începe, cheia este să:

  • Obțineți de la client modificările specifice care au fost făcute și acțiunile întreprinse în timpul migrării, astfel încât să le puteți identifica pe cele care au fost greșite și să le acordați prioritate atunci când efectuați analiza.
  • Verificați dacă timpul pierderii traficului coincide cu cel al migrării pentru a confirma că asta fost cauza sau pentru a identifica alți factori care ar fi putut afecta site-ul în același timp (aceștia trebuie analizați ulterior, atunci când efectuați auditul complet).

Pentru a identifica acest lucru, comparați înainte și după cu alte surse de trafic.

⭐ Utilizați lista de verificare „Why My Web Traffic Dropped” pentru a verifica rapid dacă pierderea nu are nicio legătură, de exemplu, cu setările incorecte la nivel de Google Analytics după migrare sau cu un Update Google care se întâmplă în același timp.

2. Identificați paginile care au scăzut cel mai mult (conversii și clasamente).

După ce verificați dacă pierderea de trafic se datorează (complet sau parțial) migrării, următorul pas este să vă concentrați eforturile asupra analizei și identificării problemelor din acele zone care au fost cel mai afectate de trafic, conversii și rankings.

Puteți face acest lucru comparând traficul organic pe fiecare pagină înainte și după migrare în Google Analytics.

Selectați-le pe cele care anterior au avut cel mai mare trafic și care au înregistrat cele mai mari pierderi la nivel de trafic în urma migrării.

De asemenea, puteți face ceva similar cu aceste pagini (care au avut cele mai mari afișări, clickuri și poziții) și care, în urma migrării au înregistrat cele mai mari scăderi, cu ajutorul Google Search Console.

După colectarea acestor date, puneți toate aceste pagini într-un Excel (aici veți avea cele mai critice pagini, care au pierdut cel mai mult în urma procesului de migrare).

3. Identificați cuvintele-cheie pentru care au fost clasate pe aceste pagini și începeți să le monitorizați.

În majoritatea cazurilor, problemele vor fi tehnice (deși uneori pot fi cauzate de probleme de conținut structural). Cu toate acestea, este important să identificați toate cuvintele-cheie corespunzătoare acestor pagini (care au pierdut vizibilitatea după migrare). Toate aceste cuvinte-cheie trebuie monitorizate astfel încât să puteți verifica îmbunătățirea poziționărilor acestora după ce problemele au fost remediate.

4. Accesați cu crawlere atât lista de pagini cu scăderi la nivel de trafic, cât și site-ul web complet pentru a identifica problemele.

Acum puteți accesa cu crawlere lista paginilor pe care le-ați identificat folosind „list mode” al unui Tool SEO precum Screaming Frog, apoi crawl-ati site-ul cu „crawler mode”, comparând problemele identificate în paginile care au pierdut trafic față de cele noi.

De asemenea, puteți integra Screaming Frog cu Google Analytics pentru a identifica problemele și pentru a verifica crawlarea, indexarea și chiar problemele legate de conținut.

Elementele fundamentale asupra cărora vă recomand să aruncați o privire, răspunzând la aceste întrebări:

A.) Ce pagini nu sunt accesate cu crawlere (deoarece nu mai sunt conectate), dar primeau trafic organic? Acestea coincid cu paginile care au pierdut trafic, clasamente și conversii? Aceste pagini au fost înlocuite? Dacă da, de ce nu au fost redirecțate 301 către noile lor versiuni? Do it!

B.) Protocolul este incompatibil cu accesarea cu crawlere? Mai ales dacă migrarea a avut loc de la o versiune la alta (cum ar fi HTTP către HTTPS), verificați dacă există pagini care sunt în continuare accesate cu crawlere (cu versiunea lor HTTP), deoarece link-urile sau sitemap-urile XML nu au fost actualizate … then make sure to fix it.

C.) Există paginile care au tag-ul canonical către adrese URL nerelevante? Verificați dacă etichetele canonice ale paginilor migrate indică în continuare adresele URL vechi sau dacă etichetele canonice au fost modificate și indică brusc adresele URL nerelevante (cum ar fi pagina de pornire). Asigurați-vă că le actualizați pentru a indica adresa URL relevantă, originală, dacă acesta este cazul.

D.) Paginile cu pierderi de trafic sunt acum blocate prin robots.txt sau sunt neindexabile? Dacă da, de ce? Deblocați toate paginile care ar trebui să fie accesate cu crawlere, indexate și clasate la fel de bine ca înainte.

E.) Verificați dacă logica redirectărilor este corectă. Doar pentru că paginile au fost redirectate nu înseamnă că aceste redirecționări au fost corecte. Identificați acest tip de probleme adresând următoarele întrebări:

  • Redirecturile merg către versiuni relevante?

Verificați dacă redirecturile se îndreaptă către destinația corectă a paginii, care prezintă conținut similar și are același scop. Dacă nu, remediați aceste probleme!

  • Există redirecturi 302 care ar trebui să devină 301 (deoarece sunt permanente și nu temporare)? Actualizați-le!
  • Există bucle de redirecționare care ar putea interfera cu crawlerele care ajung la destinația paginii finale? Actualizați-le! Mai ales dacă aveți o versiune de site mobil independentă (subdomeniu „m”, de exemplu), veți dori să verificați logica de redirectare în mod specific față de cea de pe desktop.
  • Există redirectări către pagini neindexabile, canonizate sau de eroare? Remediați-le!
  • Există probleme de conținut duplicat? Configurarea redirectărilor, a tag-urilor canonical, a non-indexării sau a paginării s-ar putea să se fi schimbat și, prin urmare, aceste pagini ar putea avea acum conținut duplicat.

5. Este timpul să implementați recomandările pentru problemele identificate.

După ce puneți aceste întrebări și actualizați paginile care au pierdut trafic, așa cum s-a menționat mai sus, este important să:

  1. Actualizați toate linkurile interne pentru a face trimitere direct la URL-urile finale.
  2. Actualizați toate sitemap-urile XML pentru a elimina adresele URL-urilor vechi, lăsându-le doar pe cele noi și retrimițându-le în Google Search Console.
  3. Verificați dacă există link-uri externe care să trimită în continuare la pagini inexistente. Acestea trebuie actualizate.
  4. Trimiteți cerere de reindexare pentru paginile (care au înregistrat cele mai mari pierderi) în secțiunea „Fetch as Google” din Google Search Console.

După retrimitere, începeți să monitorizați comportamentul crawlerelor prin site (puteți utiliza Screaming Frog Log Analyzer), precum și indexarea paginilor, clasamentele și tendințele de trafic. Ar trebui să observați creșteri după câteva zile. Amintiți-vă că, dacă migrarea a necesitat schimbări drastice, este normal să vedeți pierderi la nivel de trafic și de poziționări.

După cum puteți vedea mai sus, vă puteți reveni în această situație dacă vă asigurați că acordați prioritate și remediați problemele identificate. După ce ați făcut acest lucru și ați văzut o tendință pozitivă, puteți începe apoi un audit SEO complet și un proces pentru a îmbunătăți ceea ce ați migrat, maximizând optimizarea și rezultatele noii structuri.

Sper că acest articol vă va ajuta să aveți o migrare mai rapidă și mai ușoară!

Author avatar
Echipa Adsymphony

Postează comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizăm fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență de navigare cât mai bună prin personalizarea conținutului și a anunțurilor pe care vi le afișăm și pentru a analiza traficului website-ului.