Contactează-ne
Str. Tache Ionescu, nr. 5, București,
hi@adsymphony.ro
Tel: 0756 103 936

Viața după dispariția cookie-urilor, va mai fi publicitatea online eficientă?

Actualizarea Google din 3 Martie nu a surprins industria publicității online, însă reprezintă un pas care pune în gardă publicitarii. Google a anunțat deja că va elimina suportul pentru cookie-uri din Chrome începând cu 2022. A confirmat acum că nu va integra sau va adăuga alte metode de a urmări persoanele care navighează online. Speculațiile se învârt în jurul ideii că, manifestând interes pentru confidențialitatea utilizatorilor, Google prin aceste demersuri are ca obiectiv consolidarea poziției în raport cu concurența.

Variantele pe care companiile și agențiile de publicitate online le au:

  1. Să ignore update-urile propuse de Google și să aștepte momentul retragerii cookie-urilor. Acest lucru se va traduce în creșterea cheltuielilor de buget pentru reclamele pay per click.
  2. Tentația va fi de a diversifica mediile de promovare online, orientându-ne către publisheri mari, care folosesc conturi pentru cititori, acest lucru fiind periculos pentru publisherii mici, care nu au multă expunere și care nu pot oferi țintire detaliată a publicității.
  3. Vor crește bugetele de promovare, acceptând lipsa de granulare a audiențelor și reconsiderând costurile cu publicitatea online, dar acest lucru nu poate fi aplicat micilor afaceri care nu au bugete îndestulate și care nu-și permit costuri mai mari de promovare online.
  4. Bineînțeles există soluții alternative de repoziționare și utilizarea tehnologiilor și instrumentelor alternative de urmărire a traficului online, însă nu la fel de precise ca până acum și în contradicție cu tendințele pieței.

Creatorii de conținut, publisherii și publicitatea online

În România există o reglementare a publicității online și măsurători clare (SATI) care pot fi consultate înainte de a crea un plan media online. Pentru a obține atât vizibilitate cât și performanță cu reclamele pe care le creăm pentru clienți, recomandăm întotdeauna alegerea unui mix de marketing potrivit. Chiar dacă bugetele sunt mici, nu trebuie ignorați blogerii, revistele online, creatorii de conținut social media (influencerii), optimizarea seo și community managementul afacerii. Clienții oricărei afaceri sunt online, sigur aceștia caută pe Google, vizitează conturile de Facebook, Instagram, Tik Tok, Clubhouse, citesc bloguri și reviste, iar prin aceste medii externe îi putem aduce pe site-ul clientului. Însă ce găsesc pe site, experiența pe care o au cu navigarea, cu relevanța și atractivitatea conținutului este ceea ce îi determină să cumpere sau nu, să revină sau nu, în final să devină fani sau nu ai brandului respectiv.

Pentru afacerile mici

Este un moment foarte bun pentru afacerile mici, dacă acestea se orientează către consumator, către nevoile acestuia. Alinierea la tendințele giganților de protejare a confidențialității, așa cum deja se întâmplă atât prin modificările anunțate de Google și prin update-ul Apple iOS 14, care a deja afectează livrabilitatea reclamelor Facebook, va fi un avans benefic pentru afacerile mici. Astfel identificând metode și căi de comunicare noi, mai personale și mai aproape de utilizatori, afacerile mici pot consolida și crește comunități în jurul lor. Avantajul este că aceste comunități, fiind online nu au margini, nu se rezumă la cartier, oraș sau mall, se axează pe nevoi, valori și identități comune. Colaborarea, transparența și protejarea confidențialității sunt elementele prin care brandurile și agențiile de publicitate online pot trece în era nouă a reclamelor.

Author avatar
Echipa Adsymphony

Postează comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizăm fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență de navigare cât mai bună prin personalizarea conținutului și a anunțurilor pe care vi le afișăm și pentru a analiza traficului website-ului.