Studiu de caz – APICOLSCIENCE_

Relansarea site-ului ApicolScience, magazin online cu produse apicole și suplimente alimentare_

În primă instanță, am regândit conceptul de design din perspectiva UI și UX, dar și din cea a vocii brand-ului, astfel încât magazinul online să definească cât mai clar și prietenos gama de produse.

Pentru a realiza acest proiect, a fost nevoie de implicarea colegilor de la departamentele de creație, tehnică, copywrite și optimizare SEO. Fluxul de lucru a pornit invers decât te-ai aștepta. Și anume prin auditul și analiza seo a site-ului vechi, o analiză amănunțită a potențialului de indexare a site-ului, construirea arhitecturii de link-uri interne și a strategiei de cuvinte-cheie.

Câteva rapoarte before și after

Rezultate vizibile
dupa primele 3 luni

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor inc ididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud ex ercitation ullamco laboris nisi ut aliquip. Duis aute irure dolor in enderit in voluptate velit esse cillum dolore eu.

Cuvinte-cheie pe prima pagină
Brand awereness
Trafic organic
Rata de conversie crescută

Auditul SEO a constat în analizarea următorilor parametrii:

1. Analiză
SEO competitori

  • Vizibilitatea cuvintelor-cheie folosite de competitori;
  • Profilul de backlinks;
  • Landing pages și ancore;
  • Meta elemente și elemente tehnice;
  • Adâncime website;
  • Viteza de încărcare;
  • Analiza descrierilor de categorii.

3. Analiza
profilului de backlinks

  • Profil general;
  • Identificarea de backlinks toxice și lista de disavow.

5. Google
Analytics și Google Search Console

  • Setări Google Analytics.
  • Trafic spam.
  • Setări goals.
  • Analiză Bounce Rate.
  • Conectare la Google Search Console.
  • Setări Google Search Console.
  • Mesaje de avertizare și acțiuni manuale.
  • Verificare sitemap.
  • Verificarea indexării website-ului.
  • Erori de încărcare a paginilor web.

7. Date
structurate

  • Article/Blog Post.
  • Review.
  • Breadcrumbs.
  • Local Business.
  • Open Graph.
  • Breadcrumbs.

13. Analiza
vitezei site-ului (desktop & mobile)

15. Audit
SEO mobil

  • Trafic pe dispozitivele mobile.
  • Terminale mobile.
  • Bounce rate.
  • Pagini per sesiune.
  • Durata medie a sesiunii.

2. Keyword
research

  • Identificarea cuvintelor-cheie;
  • Top 10 landing pages;
  • Vizibilitate desktop vs. mobile;
  • Sezonalitatea căutarilor organice pe fiecare categorie;
  • Top cuvinte-cheie;
  • Trafic organic.

4. Analiza
evoluției traficului organic

  • Evoluție comparativă lunară a traficului organic;
  • Top 10 pagini website.

6. Audit
tehnic SEO on-page

  • Meta elemente și elemente structurale.
  • Recomandări meta titlu și meta descriere.
  • Recomandări H1 & H2.
  • Recomandări Alt text pentru imagini.
  • Recomandări implementare Robots.txt.
  • Recomandări implementare Sitemap.xml.
  • Analiză și recomandări de indexabilitate.

8. Structură
URL-uri

9. Verificare
și recomandări SSL

10. Implementarea
redirecționării (cod 3XX)

11. Erori
de încărcare a paginii (cod 4XX)

12. Recomandări
de implementare a atributului canonical

14. Optimizare
landing pages importante

16. Audit
SEO local

  • Date structurate pentru Local Business.
  • Verificare Google My Business.

17. Mobile-friendly test_

Analiza SEO a website-ului presupune identificarea de soluții pentru îmbunătățirea rezultatelor obținute în urma auditului. Astfel, la sfârșitul auditării, oferim sugestii și propuneri pentru optimizare. Acestea nu se fac o singură dată, la începutul unui proiect, ci se realizează constant (de obicei, o dată la 3 luni), pentru a urmări evoluția și pentru a realiza ajustările necesare.

În baza rezultatelor obținute post audit, s-a construit strategia de link-uri interne și strategia de conținut. Strategia de conținut a inclus refacerea descrierilor de categorii, atât cele vizibile pentru vizitatorii site-ului, cât și cele vizibile pentru motoarele de căutare, adică meta descrierile. La fel s-a procedat și în cazul descrierilor de produs.

Date precum volumul mare de conținut și dorința de evitare a schimbărilor bruște au dus la stabilirea ca aceste modificări să fie realizate pe durata a 90 de zile. O altă măsură care a fost implementată este cea a link-urilor interne sau maparea site-ului, pentru ca acesta să fie mai bine înțeles de motorul de căutare.

d

1-10 PE GOOGLE

49 de cuvinte-cheie plasate între pozițiile 1-10 pe Google

j

PRIMA POZITIE GOOGLE

32 de cuvinte-cheie pe prima poziție Google

;

BRAND AWARENESS

21,76% vizibilitate în rezultatele organice

s

TRAFIC ORGANIC

27% creștere a traficului organic

TE AȘTEPTĂM LA O CAFEA PENTRU A DISCUTA DESPRE PROIECTUL TĂU!

A

REALIZARE MAGAZIN ONLINE
- DIVANIESOFA.RO

Realizarea magazinului online divaniesofa.ro a fost un proiect extrem de complex...

A

CAMPANII DE REMARKETING
- DVRPHARM.RO

Dvrpharm.ro este un client căruia i-am oferit toate servicii noastre, începând...