Prezența în mediul online a devenit indispensabilă pentru orice strategie de marketing. Importanța vizibilității în mediul online pentru companii a căpătat o dimensiune și mai mare mai ales în timpul pandemiei, când milioane de oameni și-au schimbat obiceiurile de cumpărare iar shopping-ul online a devenit nu doar o preferință, ci și o necesitate. Potrivit statisticilor, 97% dintre consumatori află informații despre o companie locală prin intermediul internetului, iar 70% vizitează un magazin după ce au aflat informații despre acesta în mediul online.
Fără o prezență online, este foarte dificil ca afacerea ta să fie cunoscută. Este nevoie însă de o planificare a strategiei pentru a căpăta vizibilitatea necesară și eforturile tale să îți aducă autoritatea necesară în domeniul în care activezi.
Citește mai departe 5 sfaturi utile care te vor ajuta să crești vizibilitatea afacerii tale în mediul online!
1. Creează conținut de calitate
Conținutul de calitate ajută brandurile să se diferențieze de companiile concurente. Construiește o strategie eficientă de content, care să include articole, materiale video, turoriale, ghiduri sau alt tip de materiale informative valoroase pentru cei interesați de afacerea ta. Vei obține astfel un număr important de followeri, cu ajutorul cărora vei căpăta o mai mare vizibilitate în mediul online, iar astfel afacerea ta va crește.
2. Investește într-o strategie SEO eficientă
Chiar dacă ai un conținut de calitate, e necesar ca acesta să fie dublat de o bună strategie SEO, care să atragă trafic organic pe site-ul tău. Un conținut optimizat SEO te va ajuta să obții o poziție mai bună în rezultatele de căutare.
3. Folosește platformele social media

Unul dintre cele mai eficiente tool-uri pentru a crește vizibilitatea online a afacerii tale este social media. Userii folosesc Facebook, Instagram și TikTok pentru a afla informații despre branduri, produse și servicii, de aceea e important să publici conținut de calitate și care să genereze engagement. Printre cele mai eficiente tehnici pentru a-ți pune la punct strategia de social media sunt:
- Postarea de conținut educațional, motivațional și amuzant
- Concentrarea pe propriul brand (video-uri de tip behind the scenes, testimoniale ale clienților)
- Utilizarea de hashtag-uri și publicarea conținutului de tip reel, story, meme
- Interacțiunea cu publicul
4. Colaborează cu influenceri
În ultimii ani, influencer marketing-ul a devenit din ce în ce mai important. Influencerii au un public ce le acordă încredere, iar acest lucru te poate ajuta să obții un reach mai mare, care se traduce printr-un număr mai ridicat de vânzări. Asigură-te că alegi însă influencerul potrivit pentru brandul tău, care să te ajute să ajungi la clienții potriviți.
5. Folosește reclame plătite
Există diferite tipuri de reclame plătite cu ajutorul cărora poți crește vizibilitatea online a afacerii tale. Poți opta pentru reclame pe Facebook sau pe Google, de exemplu, care te vor ajuta să ajungi la publicul tău și să îți îmbunătățești astfel vânzările.
Așadar, dacă vrei să crești vizibilitatea afacerii tale, e important să publici conținut de calitate pe site și pe platformele de socializare, să investești în SEO și în reclame plătite și să îți creezi astfel o prezență puternică în mediul online.