Contactează-ne
Str. Tache Ionescu, nr. 5, București,
hi@adsymphony.ro
Tel: 0756 103 936

Ce este Facebook Ads? Află tot ce trebuie sa știi despre Facebook Ads

Facebook Ads

Facebook Ads reprezintă conținutul plătit pe care companiile le publică pe platforma Facebook. Aceste reclame îți oferă posibilitatea de a ajunge la publicul vizat, cel căruia i se adresează serviciile sau produsele oferite de compania ta. Beneficiile Facebook Ads constau în principal în atingerea unui nivel ridicat de vizibilitate a conținutului pe care dorești să îl împărtășești audienței tale și în creșterea traficului pe site-ul tău. Astfel, prin Facebook Ads obții mai multe accesări ale site-ului tău, mai multe afișări și chiar CTR (click-through-rate).

O reclamă Facebook Ads poate fi reprezentată de imagini, video-uri, postări de tip carousel. Poți crea campanii Facebook Ads din Facebook Ads Manager sau Business Manager. Este important ca aceste campanii Facebook Ads să fie monitorizate, pentru a observa ce a funcționat și ce poate fi îmbunătățit. Află mai departe detalii despre avantajele folosirii Facebook Ads, tipurile de reclame pe Facebook, cum poți crea un ad pe Facebook și cum poți verifica performanța unei campanii Facebook Ads!

Avantajele folosirii strategiei de Facebook Ads

Dintre toate platformele de socializare, Facebook este considerat cel care oferă cel mai mare return on investment (ROI), arată mailchimp.com. Facebook este cel mai popular termen de căutare din lume, are peste 2.80 miliarde de utilizatori în toată lumea și peste 11.90 milioane în România, potrivit statista.com. Motive suficient de puternice pentru ca afacerea ta să beneficieze de avantajele Facebook Ads.

Iată care sunt cele mai importante beneficii Facebook Ads:

  • Îți oferă posibilitatea de a-ți alege publicul dorit
  • Îți pun la dispoziție o multitudine de tipuri de ad-uri, adaptate afacerii tale
  • Pot genera rapid rezultate
  • Îți dau acces la informații importante despre publicul tău, prin tool-urile specifice
  • Ad-urile pay-per-click sunt ușor de configurat
  • Îți pun la dispoziție tool-uri prin care poți monitoriza și îmbunătăți rezultatele unei campanii
  • Îți oferă proiecții și estimări ale performanțelor campaniilor tale
  • Îți dau opțiunea de remarketing, prin care poți afișa conținut publicului care a interacționat deja cu brandul tău sau care și-a exprimat interesul pentru acesta
  • Informațiile despre produsele sau serviciile tale vor ajunge la multe persoane decât ar face-o în mod organic  
  • Anunțurile plătite pe Facebook oferă mai multe rezultate de marketing.

Ce tipuri de reclame poți să faci pe Facebook?

Prin intermediul Facebook Ads poți crea mai multe tipuri de reclame prin care îți poți face cunoscut brandul:

  • Ad-uri de tip imagine – sunt un tip de conținut relativ ușor de creat, dar care trebuie să atragă imediat atenția.
  • Ad-uri de tip video – acestea pot fi afișate în news feed și story-uri sau în ad-uri in-stream. Ele îți pot prezenta produsele/serviciile în acțiune.
  • Ad-uri de tip sondaj – acest ad funcționează pe mobil și cuprinde o componentă interactivă prin adăugarea de opțiuni de răspuns.
  • Ad-uri de tip carousel – poți folosi până la 10 imagini sau video-uri pentru a-ți prezenta diferite produse sau servicii și beneficiile pe care acestea le oferă. Fiecare imagine sau video poate avea propriul link.
  • Ad-uri tip slideshow – acestea sunt o modalitate prin care poți crea scurte clipuri din fotografii, text sau video-uri deja existente.
  • Ad-uri de tip colecții –acest tip de reclamă Facebook Ads, disponibilă pe dispozitivele mobile, îți permite să prezinți cinci imagini sau video-uri pe care potențialii clienți pot da click pentru a cumpăra un produs sau un serviciu.
  • Ad-uri de tip lead –sunt disponibile pe dispozitivele mobile, scopul lor fiind acela de a obține informații de contact de la useri fără prea mult efort de typing din partea acestora.
  • Ad-uri dinamice – îți permit să promovezi produse specifice în rândul publicului interesat de acestea. Ai nevoie de un cont în Business Manager pentru a folosi acest tip de ad.
  • Ad-uri de tip story – sunt un tip de conținut popular în special datorită formatului vertical.

Cum să creezi un ad pe Facebook?

Acum, că ai văzut avantajele și diversitatea Facebook Ads, iată ce trebuie să faci pentru a crea un astfel de ad:

1. Alege obiectivul campaniei

2. Dă o denumire campaniei

3. Setează bugetul și programul de afișare

4. Alege-ți publicul

5. Alege ad placement-ul – locul în care va fi afișat ad-ul.

6. Setează securitatea brandului și controlul costurilor.

7. Creează ad-ul.

Cum să monitorizezi performanța campaniilor cu Facebook Ads

Cea mai simplă cale de a analiza rezultatele unei campanii Facebook Ads este utilizarea Facebook Ads Manager. Aici poți vedea performanța fiecărui ad. Datorită setărilor default din Ads Manager, vei putea vedea o prezentare generală a rezultatelor ad-urilor tale, care include aceste date: buget, setări de atribuire, rezultate, reach, afișări, cost per rezultat, suma cheltuită, data la care se încheie campania. De asemenea, ai posibilitatea de a-ți configura rezultatele astfel încât să poți avea acces și la alt tip de informații, în funcție de campania derulată.

Promovarea este o componentă esențială pentru succesul afacerii tale, de aceea, cu ajutorul echipei de specialiști AdSymphony, vei avea parte de campanii performante derulate prin intermediul Facebook Ads.

Author avatar
Echipa AdSymphony

Postează comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Utilizăm fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență de navigare cât mai bună prin personalizarea conținutului și a anunțurilor pe care vi le afișăm și pentru a analiza traficului website-ului.