Un content writer creează conținut pentru site-uri, bloguri, publicații, platforme social media. Fie că este vorba de articole, newslettere sau descrieri de produs, conținutul este adaptat în funcție de platforma pe care urmează a fi publicat, pentru a atrage atenția publicului țintă. Printre skill-urile pe care trebuie să le aibă un content writer se numără capacitatea de adaptare la diferite stiluri de scriere, abilități de documentare pe diferite subiecte, o bună înțelegere a strategiilor SEO și a platformelor social media.
Află mai departe ce presupune acest job și care sunt atribuțiile unui content writer!
Ce înseamnă content writer?
Un content writer job presupune crearea de conținut cum ar fi articole, descrieri de produs sau texte pentru landing page-uri care vizează diferite categorii de public. Abordarea este diferită în funcție de platforma pe care urmează a fi publicate textele, de aceea este important ca un content writer să își poată adapta stilul de scriere.
Un content marketing writer este responsabil pentru crearea conținutului online – bloguri, articole, postări pentru social media, texte care au scopul de a informa publicul și a crea încredere și loialitate față de un anumit brand.
Un SEO content writer înțelege modul în care funcționează search engine optimization și creează conținut informativ, convingător și relevant.
Chiar dacă jobul de content writer este similar cu cel de copywriter, obiectivele acestora sunt diferite. Principalul scop al unui specialist pe content este acela de a informa publicul cu privire la un produs sau serviciu, în timp ce obiectivul unui copywriter este de a vinde produsul sau serviciul respectiv. Astfel, prin textele sale, un om de content crește interesul pentru un anumit produs sau serviciu, fără însă a specifica publicului faptul că trebuie să îl achiziționeze. Cu alte cuvinte, un content writer scrie conținut interesant care se adresează unei probleme sau nevoi a publicului țintă.
Ce atribuții are?
Responsabilitatea principală a unui content writer este aceea de a face research pe anumite subiecte și de a crea conținut aliniat scopurilor companiei pentru care scrie. Un bun content writer are capacitatea de a se documenta și a înțeleg subiecte diverse, pe care să le abordeze într-o manieră convingătoare și interesantă pentru publicul țintă.
Un marketing content writer lucrează cu o echipă de marketing și este supervizat de un marketing manager, care se asigură că materialele sunt predate la timp și că acestea satisfac nevoile companiei/brandului. Un marketing content writer are următoarele atribuții:
- Documentarea pe subiecte din domeniul companiei pentru care scrie (surse online, interviuri, studii).
- Crearea de conținut clar și convingător menit a promova produse și servicii.
- Folosirea informațiilor din domeniul brandului pentru care creează conținut, pentru a reprezenta cât mai adecvat compania respectivă.
Dacă vorbim despre un SEO content writer, acesta trebuie:
- Să aibă o bună cunoaștere a domeniilor ce țin de search engine optimization, social media și analytics.
- Să asimileze informațiile necesare pentru a înțelege nevoile publicului țintă, modul în care compania răspunde la nevoile consumatorului, felul în care social media influențează cunoașterea unui brand și să creeze texte optimizate SEO ținând cont de aceste informații: conținut pentru site-uri, bloguri, social media etc.
În ceea ce privește responsabilitățile unui social media content writer, acestea sunt:
- Scrierea, editarea și publicarea de conținut captivant pe diverse platforme de social media (Facebook, Twitter, Instagram)
- Optimizarea postărilor social media (limbă, ton, mesaj) pe baza comportamentului publicului țintă
- Selectarea unor imagini atrăgătoare care să însoțească textele.
AdSymphony oferă servicii complete de creație publicitară adaptată fiecărei platforme de social media, blogurilor și website-urilor, dar și mediilor offline.
Sursa: https://www.celarity.com/job-description/seo-copywriter/#:~:text=An%20SEO%20Copywriter%20uses%20search,in%20a%20search%20engine%20result