Contactează-ne
Str. Tache Ionescu, nr. 5, București,
hi@adsymphony.ro
Tel: 0756 103 936

De ce Google My Business este important în strategia de optimizare SEO

Google My Business (GMB) sau Google Compania Mea este o aplicație gratuită creată de Google pentru afacerile locale. GMB face parte din strategia mai largă a Google de creare a unor “comunități” de utilizatori, în care vizibilitatea unui produs sau a unei companii crește o dată cu nivelul de interacțiune online al clienților. În alte cuvinte, GMB vă pune afacerea pe hartă în mod real. Afacerea dumneavoastră va apărea pe Google Maps în toate căutările locale pe Google, iar vizibilitatea îi va crește pe măsură ce se va consolida o “comunitate” în jurul ei prin recenziile și comentariile clienților. De asemenea, GMB este o unealtă esențială în dezvoltarea strategiei de Local SEO. Dacă dețineți o afacere locală de orice fel (brutărie, frizerie, cabinet de stomatologie, salon de înfrumusețare, service auto, etc.) trebuie neapărat să o înregistrați pe Google My Business. Iată câteva motive pentru care trebuie să o faceți:

  • Vizibilitatea site-ului dvs. va crește în căutările locale;
  • Va duce la creșterea traficului organic către site-ul dvs.;
  • Va crește numărul clienților care interacționează cu dvs.;

Cum funcționează Google My Business?

Primul pas pe care trebuie să îl faceți este să înregistrați afacerea pe Google My Business. Dacă există deja un profil al companiei dvs. pe GMB, creat de altcineva, puteți valida detaliile, dacă acestea sunt corecte, sau puteți cere lui Google să șteargă acel profil. După îi dovediți lui Google că dumneavoastră sunteți proprietarul acelei afaceri și al acelui domeniu, puteți să vă creați un nou profil, cu date corecte.

Profilul GMB al afacerii dvs. trebuie să conțină următoarele informații:

  • Adresa;
  • Numărul de telefon;
  • Programul de lucru;
  • Prin ce platforme de livrare se pot face comenzi (unde este cazul);
  • Întrebări și răspunsuri;
  • URL-ul site-ului dvs.
  • Categoria (ex. brutărie, salon, service auto, etc.)
  • Fotografii reprezentative pentru afacerea dvs.

Aceste informații vor fi folosite de Google pentru a vă pune compania pe Google Maps, ceea ce vă oferă o vizibilitate crescută. Două treimi din utilizatorii de internet folosesc lunar Google Maps. Un profil înregistrat pe GMB vă pune ad litteram pe hartă, făcând afacerea dvs. vizibilă pentru toate căutările pe Google targetate pe zona în care se află afacerea dvs.

De asemenea, clienții vor vedea afișate deja în pagina de rezultate pentru căutarea Google informații precum: adresa, numărul de telefon si programul de lucru.

Este vital să vă actualizați datele, altfel Google vă poate penaliza. Spre exemplu, în cazul instituirii situației de urgență sau a sărbătorilor legale nu uitați să vă modificați orele cu programul de lucru astfel încât să evitați situația în care un client se prezintă la magazin sau la sediul companiei dvs. și nu vă găsește. Secțiunea “întrebări și răspunsuri” (Questions and Answers) este de asemenea foarte importantă deoarece permite clienților să interacționeze direct cu dvs., contribuind la brand-uirea companiei dvs. ca membră a comunității locale. În plus, în secțiunea Q&A puteți da detalii pe care altfel clienții le află doar dacă intră pe site-ul dvs.

Cum vă ajută Google My Business în strategia de optimizare SEO?

GMB este o unealtă esențială în dezvoltarea strategiei de Local SEO. Înregistrarea afacerii dvs. pe GMB și actualizarea regulată a profilului sunt pași esențiali pentru creșterea vizibilității în căutările locale pe Google. Dacă afacerea dvs. nu are înregistrat un profil pe GMB, nu se poate vorbi de existența unei strategii de Local SEO, adică de optimizarea prezenței dvs. online astfel încât compania să apară între primele rezultate organice (neplătite) generate de Google pentru o căutare locală.

Să luăm un exemplu. Dacă o persoană care se află în București, în zona bulevardului Pache Protopopescu, tastează în motorul de căutare Google cuvântul “brutărie București”, Google va genera 3 rezultate organice pentru brutării care au profil înregistrat pe GMB și sunt poziționate în zona Pache Protopopescu.

Din cele trei, dacă tastează în motorul de căutare Google numele brutăriei celei mai apropiate, primul rezultat, afișat în partea dreaptă a paginii, este pagina de GMB.

Din GMB află adresa, cum să ajungă acolo (prin Google Maps), dacă este deschis acum, când caută pâine, că poate comanda printr-o platformă de livrare, numărul de telefon și, foarte important, faptul că cele 4.5 stele pe care le are, vin dintr-un număr mare de recenzii (354) ceea ce indică produse și servicii de calitate. De asemenea, un număr mare de recenzii pe Google My Business, mai ales recenzii pozitive, îi semnalează lui Google că afacerea este relevantă pentru categoria și zona respectivă, ceea ce duce la o mai bună plasare în căutări. Nu uitați să răspundeți personalizat recenziilor care vă sunt lăsate pe GMB, atât celor pozitive cât și celor negative.

Concluzii

După cum am arătat în cele de mai sus, nu puteți avea cu adevărat o strategie de Local SEO dacă afacerea dvs. nu are un profil de Google My Business. Înregistrările din GMB apar întotdeuana înaintea celorlalte rezultate generate de Google pentru căutări locale. Orice afacere cu profil GMB apare în Google Maps, ceea ce o face mult mai accesbilă pentru oricine caută produse sau servicii în zona respectivă. Un profil GMB va crește și gradul de interacționare cu clienții. Răspundeți recenziilor și reacționați la pozele, întrebările și comentariile lăsate de clienți pe pagina de GMB.  Nu uitați să faceți postări periodice despre noile produse și servicii sau orice alte noutăți. Așadar, dacă nu aveți afacerea înregistrată pe Google My Business, înregistrați-o chiar azi. Dacă aveți deja profil GMB, nu uitați să îl actualizați periodic. Google vă va recompensa cu trafic organic, ceea ce probabil vă va aduce clienți.

Author avatar
Echipa Adsymphony

Postează comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizăm fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență de navigare cât mai bună prin personalizarea conținutului și a anunțurilor pe care vi le afișăm și pentru a analiza traficului website-ului.