Black Friday 2018, așteptări, pregătiri și rezultate
Cel mai așteptat eveniment de vânzări pentru magazinele online este Black Friday. Pentru mulți un moment de a scăpa de stocurile acumulate, pentru alții o oportunitate de reglare a profitabilității, pentru unii doar o speculație. Totuși, pentru clienți reprezintă momentul acela din an în care lucrurile se pot cumpăra mai ieftin. Dar și momentul acela din an în care comercianții speculează prețurile produselor. Emag a inventat Black Friday în România, iar cifrele sunt uluitoare. Vânzări de zeci de milioane de euro într-o singură zi. Restul magazinelor merg la aspirație cu trendul creat de Emag de ani buni. Astfel, evenimentul în sine a devenit un punct de referință pentru comerțul online din România.
Cum ne pregătim pentru Black Friday
Dacă ai un magazin online și vrei să te pregătești pentru Black Friday, îți lăsăm aici câteva idei. Am structurat planningul de pregătire din punct de vedere al agenției.
- Construiești un layout specific pentru eveniment
- Pregătești niște stocuri de produse dedicate exclusiv vânzării în Black Friday
- Aloci un buget de promovare specific pentru acest eveniment
- Pregătești vizualuri grafice dedicate pentru toate canalele de promovare
- Setezi reclamele și audiențele, inclusiv cele de remarketing
- Rezervi spațiu de reach și impressions la Facebook și Google pentru acea perioadă (întreabă agenția cum se face asta)
- Calibrezi logistica în raport cu vânzările așteptate
- Pregătești newsletterele și sms-urile din timp, le testezi livrabilitatea, astfel încât să nu ai surprize
- Negociezi cu influencerii spații promo dedicate
Acestea sunt ideile punctuale, dacă vrei scheletul pe care trebuie să-l ai în vedere în ceea ce privește pregătirile pentru Black Friday. Fiecare punct în parte, dar și altele pe care nu le-am menționat, necesită ore întregi de pregătire. Până la demararea evenimentului este puțin mai mult de o lună, așa că te sfătuim să începi pregătirile.
Ce așteptări să ai de la Black Friday?
O să-ți spunem ce poate știi deja, așteptările pot să fie mari dacă aplici corect toate tehnicile de vânzare și, mai ales, dacă oferi produse bune la prețuri real reduse. Este foarte important să-ți respecți clienții, nu să încerci să-i păcăleșți. De fiecare dată, încercarea de a păcăli clienții se întoarce că un bumerang. În cel mai fericit caz reușești să crești vânzările pe termen scurt, dar pe termen mediu și lung vei alunga clienții. Așadar, că să răspundem la întrebare, așteptările pe care să le ai sunt în funcție de politica de marketing și vânzări pe care o aplici. Ce putem să-ti spunem, din experiență, este că dacă te pregătești temeinic pentru eveniment, dacă aloci stocuri suficiente, calibrate eficient cu logistică, poți dubla vânzările de Black Friday. Practic, făcând totul că la carte, de Black Friday poți câștiga o luna în plus de vânzări.