Așteptările versus realizările pentru servicii web design reprezintă un subiect de dezbatere controversat. Ți-ai imaginat site-ul tău și ai transmis agenției ce să facă și la final ai primit altceva decât ce ți-ai imaginat? Ai discutat cu un reprezentant al agenției care părea că înțelege perfect solicitările tale, iar când ți-a trimis varianta beta a site-ului era cu totul altceva? Ai solicitat o anume funcționalitate și a fost implementat altceva în schimb? Ai vrut să schimbi niște elemente pe site și ți-au fost schimbate altele? Dacă ți s-au întâmplat cel puțin o dată aceste lucruri, nu te îngrijora, ești la fel ca noi ceilalți! 🙂
Servicii web design corect implementate, înseamnă de fapt corect înțelese
Ca așteptările să fie împlinite, prima și poate cea mai dificilă etapă, atunci când se contractează servicii de web design, este planificarea și documentarea specificațiilor. Este foarte important ca agenția și clientul să seteze foarte clar nevoile, specificațiile și așteptările față de livrabile. În această etapă se setează tot work frame-ul proiectului și se stabilește timeline-ul și deadline-urile. Structura web site-ului este elementul central al etapei de planificare. Aceasta înseamnă numărul de pagini, denumirea acestora, descrierea detaliată a conținutului pentru fiecare dintre pagini, descrierea pentru elementele de design ale paginilor. Important este să se realizeze și descrierea evidențierii mesajelor cheie care apar in conținutul paginilor. De asemenea, recomandările seo on page pentru redactarea și crearea conținutului. Pentru definirea coerentă a structurii site-ului este necesară conturarea a ceea ce numim ”visitor journey” – călătoria vizitatorilor pe site-ul web.
Care sunt rezultatele serviciilor de web design care pot fi măsurate obiectiv?
Design-ul și conținutul site-ului! Vestea proastă este că nu, aceste rezultate nu pot fi măsurate obiectiv. Un site este sau nu este bine executat în funcție de alte criterii. Dar tocmai pentru că design-ul și conținutul sunt cele mai vizibile, cele mai palpabile, de aceea acestea se documentează cât mai clar în etapa de planificare și țin, mai degrabă, de gustul beneficiarului sau de planul acestuia de marketing. Vestea bună este că există parametrii care pot fi măsurați obiectiv și astfel evaluată calitatea execuției serviciilor de web design. La predarea unui site beneficiarul trebuie să evalueze: viteza de încărcare a site-ului, nivelul scorului de optimizare seo on-page, adaptabilitatea site-ului pe diverse tipuri de dispozitive și rezoluții, instalarea corectă a elementelor de tracking, conectivitatea cu platformele de marketing. Din fericire Google pune la dispoziția oricui niște instrumente gratuite de evaluare: Google Search Console și Google Page Speed. Vă recomandăm să evaluați calitatea serviciilor de web design folosind și aceste metode.
Măsurarea progresului unui proiect de programare prin numărul liniilor de cod este echivalentul măsurării progresului construcției unui avion prin cântărirea greutății acestuia! – Bill Gates (citat preluat de pe Medium)
Site optimizat, vânzări în creștere, client mulțumit
Este simplu, nu? Dacă site-ul este bine optimizat, experiența vizitatorilor va fi una fericită, deci vânzările voastre vor fi în creștere și, astfel veți fi un client mulțumit. În teorie sigur că așa stau lucrurile, însă, vom insista, se poate ajunge la acest rezultat doar cu o planificare corectă, cu o stabilire realistă a așteptărilor și cu un conținut realizat în aliniament cu recomandările furnizate de agenție. Etapa de creare de conținut și de structurare a unui site web este cheia reușitei proiectului. Calitatea execuției poate fi obiectivată, prevăzută în contract și verificată. Însă ce transmite vizitatorilor site-ul vostru este o muncă de echipă, între client și agenție. Muncă ce presupune răbdare (de ambele părți), atenție, transparență și implicare. Este foarte importantă percepția față de site-ul web, acesta trebuie tratat ca un organism viu. Realizarea sa este echivalentul nașterii, mai departe, pe toată durata vieții site-ul web are nevoie de mentenanță. Pentru menținerea rezultatelor obținute la predarea proiectului site-ul web trebuie întreținut. Optimizat și actualizat constant.
Vă identificați în situațiile descrise? Vă este util acest articol? Aveți proiecte în desfășurare sau finalizate pentru care ați aplicat cele descrise de noi?
Oferim un AUDIT complet GRATUIT care include: raport de optimizare seo și recomandări, raport de optimizare a vitezei de încărcare și recomandări, raport de optimizare cod sursă și raport de uzabilitate. Răspunde-ne printr-un comentariu la întrebări, scrie-ne care este proiectul pentru care dorești auditare sau pur și simplu lasă-ne un comentariu cu experiența ta în achiziționarea de servicii de web design. Tragem la sorți unul dintre comentarii, sau îl alegem subiectiv 🙂 și facem GRATUIT auditul complet! Fără nicio obligație, e pe bune! 🙂