De ce este nevoie de optimizare SEO pentru mobil? Simplu. Pentru că mobilul a devenit o extensie a noastră. Mobilul este instrumentul prin care desfășurăm o serie de activități și ne simplificăm viața. Plătim facturi online. Facem cumpărături online. Comandăm mâncare online. Laptopurile, computerele și telefoanele sunt extrem de prezente în viața noastră și lucrurile vor rămâne așa pentru mult timp. Însă spre deosebire de laptop și calculator, dispozitivele mobile ne însoțesc în permanență și conduc aproape jumătate din traficul global pe internet. Tocmai de aceea, este esențial ca site-ul afacerii tale să funcționeze bine pe dispozitivele mobile. Mai mult, este esențial să fii la curent cu tendințele SEO din 2021 și cu recomandările de optimizare SEO pentru mobil.
Mai întâi pe mobil și apoi pe desktop
În iulie 2020, Google a făcut un anunț conform căruia începând cu luna septembrie va introduce regula acordării autorității pentru un site în funcție de indexabilitatea acestuia pe mobil. Însă luând în considerare circumstanțele actuale și efectele incertitudinii situației asupra capacității umane de concentrare, a decis că termenul va fi prelungit până în martie 2021. Așadar, mai este puțin timp și, pentru a nu pierde pozițiile câștigate pe desktop și pe mobil până acum, este indicat să verifici respectarea bunelor practici de optimizare seo pentru indexarea site-ului pe mobil.
Optimizarea conținutului pentru mobil
Majoritatea site-urilor sunt responsive, însă acest lucru nu înseamnă că ele sunt și corect optimizate pentru mobil. O optimizare eficientă înseamnă oferirea unei experiențe cât mai bune vizitatorilor care accesează site-ul de pe mobil. Optimizarea este indicată în orice context, dar cu atât mai mult dacă este vorba despre un magazin online, unde majoritatea traficului este realizat de pe dispozitive mobile. Optimizarea înseamnă afișarea informației în poziții relevante, accesibilitate pentru metodele de contact sau comandă, acces facil la coșul de cumpărături și la opțiunile produselor. Pagina de contact și informațiile despre companie sunt elemente importante care necesită o optimizare atentă pentru mobil. Conform principiul EAT al algoritmului Google pentru o optimizare SEO eficientă, aceste pagini conferă cele mai importante resurse de încredere și autoritate pentru un site. Accesul ușor și vizibil la termeni și condiții reprezintă o componentă importantă în optimizarea corectă a site-ului pentru mobil.
Imaginile și conținutul video pentru mobil
Este nevoie de imagini adaptate pentru mobil, la fel și pentru conținutul video. Dacă pe ecranele de tip 16:9 ale computerelor, imaginile, bannerele sau video-urile wide sunt recomandate pentru o experiență pozitivă de citire, pentru mobil acestea trebuie declinate la formate 1:1 sau 9:16. Astfel, obținem conținut adaptat pentru ecranele telefoanelor mobile, prietenos cu vizitatorii site-ului și bine optimizat pentru motoarele căutare.
Fii pregătit pentru noile tehnologii
Dacă optimizarea seo pentru mobil a fost realizată cu succes, să nu uităm că noile tendințe SEO anunțate pentru viitor includ optimizarea pentru căutări vocale, cuvinte relaționate semantic, conținut video, texte cât mai bine documentate. Și poate cea mai importantă dintre tehnologii va fi adaptarea la inteligența artificială, prezentă în modul de funcționare a algoritmului Google. Tehnologia și relevanța vor merge în continuare mână în mână, astfel optimizarea SEO se poate rezuma la două cuvinte, care înseamnă foarte mult: conținut și optimizare.