Contactează-ne
Str. Tache Ionescu, nr. 5, București,
hi@adsymphony.ro
Tel: 0756 103 936

Ce trebuie să știi despre actualizarea de tip „core” lansată de Google în iunie 2021

Core Update

Google face zeci de schimbări în algoritmul de căutare în fiecare săptămână. Aceste schimbări sunt menite să adapteze motorul de căutare la numărul tot mai mare de site-uri și de căutări. Aceste mici schimbări sunt, de cele mai multe ori, neobservabile și nu duc la schimbări semnificative în poziționarea site-urilor în căutările Google. Însă, la intervale de câteva luni, Google lansează și actualizări totale ale algoritmului de rankings. Acestea sunt schimbări fundamentale „core”, care vor influența toate site-urile. Pe 2 iunie Google a lansat un astfel de update: the June 2021 Core Update. În anunțul făcut pe Twitter de Danny Sullivan de la Google, se precizează că această actualizare este doar parțială și că ea va fi urmată de o nouă actualizare de tip „core” în iulie 2021: the July 2021 Core Update.

Ce înseamnă actualizarea de tip „core” lansată de Google pentru site-ul dumneavoastră?

Așa cum precizează și Danny Sullivan, actualizările Google de tip „core” nu vizează un anumit site în particular, adică nu penalizează sau răsplătește anumite site-uri, ci reevaluează performanța tuturor site-urilor indexate de Google, ceea ce poate rezulta în propulsarea pe primele locuri ale rezultatelor Google ale unor site-uri care erau mai slab poziționate înainte de schimbarea algoritmului. Așadar, o schimbare în rankings, poate chiar o scădere, ar putea să afecteze site-ul dumneavoastră ca urmare a acestei actualizări. De aceea, este bine să fiți proactiv și să lucrați constant la menținerea site-ului în standardele de calitate pe care Google le validează și care au fost expuse încă din 2019 într-un document menit să explice cum actualizările de tip „core” afectează performanța site-ului în Google: What webmasters should know about Google’s core updates.

Ce trebuie să facă specialiștii SEO?

Schimbările aduse de update-ul „core” din iunie 2021 vor trece probabil neobservate de majoritatea utilizatorilor Google. Cei care vor observa impactul vor fi proprietarii site-urilor și specialiștii SEO. Ce pot face dacă observă că site-ul lor a scăzut în poziționări? Nu prea multe, pentru moment. Actualizarea lansată pe 2 iunie va fi implementată într-o perioadă de circa două săptămâni. Dar, după cum arată anunțul făcut de Google pe 2 iunie, această actualizare nu va fi completă, adică poziționarea pe care o veți înregistra după această actualizare, la sfârșitul lui iunie, poate să se schimbe iar după cea de-a doua actualizare, din iulie (the July 2021 Core Update):

Ceea ce putem face deocamdată este să observăm și să notăm schimbările pe care actualizarea din iunie le-a produs și să înțelegem cum a fost afectat site-ul de care ne ocupăm. Cea mai simplă metodă este să extragem un raport din Google Analytics la sfârșitul lui iunie, pentru a nota cum a fost schimbată poziționarea site-ului după implementarea schimbării de algoritm începută pe 2 iunie. Dat fiind că aceste modificări vor fi afectate din nou de schimbarea de algoritm din iulie, este indicat să așteptăm ca aceasta să se producă, înainte de a „repara” erorile semnalate de raportul Google Analytics.

Ce putem face între timp pentru a ne crește șansele la o bună poziționare în căutările Google este să îmbunătățim experiența vizitatorului (user experience). Îmbunătățirea experienței vizitatorului este centrală pentru cele două actualizări de tip „core” anunțate de Google pentru 2021. Ca urmare a acestor actualizări, user experience va deveni un factor determinant pentru poziționarea în Google. Altfel spus, calitatea experienței vizitatorului pe site determină performanța site-ului dumneavoastră în rankings. Ce putem face să îmbunătățim experiența vizitatorului pe site? Putem să luăm câteva măsuri simple: să ne asigurăm că pagina este mobile friendly, are o viteză de încărcare bună, este de tip https și are un conținut de calitate. Cele două actualizări continuă politica Google de centrare pe user experience. Tot în acest scop, în martie 2021, Google a anunțat că va elimina suportul pentru cookie-uri din Chrome începând cu 2022.

Așadar, ce putem face în următoarele câteva săptămâni este să monitorizăm schimbările pe care update-ul de tip „core” din iunie le va produce. După ce va fi implementată și actualizarea „core” din iulie, vom putea înțelege pe deplin care este impactul schimbărilor pe care le vom observa în rankings și vom putea lua măsurile necesare pentru a reveni la poziția anterioară, dacă site-ul nostru a scăzut în căutările Google.

Dacă doriți să aflați mai multe despre impactul schimbărilor algoritmului Google asupra site-ului dumneavoastră, nu ezitați să contactați unul dintre specialiștii noștri SEO.

Author avatar
Echipa Adsymphony

Postează comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizăm fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență de navigare cât mai bună prin personalizarea conținutului și a anunțurilor pe care vi le afișăm și pentru a analiza traficului website-ului.