Emag Marketplace sau magazin online propriu?
Astăzi, la AdSymphony a fost dezbatere mare 🙂 Întrebarea care a născut dezbaterea a fost: Merită sau nu să vinzi pe Emag Marketplace? Sunt multe puncte de trecut în revistă. Iar în acest articol vom expune câteva dintre acestea, principalele motive pentru care am ajuns la concluzia că orice produs ai avea de vânzare, merită să fii pe Emag Marketplace. De fapt, Emag Marketplace nu este o alternativă la a avea un magazin online propriu, ci este un alt canal de vânzare. Un canal de vânzare ce trebuie exploatat de oricine.
Ce îți trebuie ca să vinzi pe Emag Marketplace
Cum orice canal de vânzare nou este o nouă oportunitate, aceasta trebuie tratată că oricare alta. Cu buget de marketing planificat și cu amortizare anuală. Mulți clienți ne spun că nu vând mai nimic pe marketplace, dar după ce începem să documentăm bine produsele, să creăm promoții și să investim în vizibilitate, lucrurile se schimbă. Dacă vrei să vinzi mult pe marketplace, trebuie să ai răbdare și să investești. Vânzarea efectivă nu te va costa decât dacă se întâmplă. Pentru fiecare comandă primită se plătește un comision la Emag. Dar pentru a face multe vânzări, produsele tale trebuie să fie vizibile în site. Cum faci asta? Prin promoții, prin includerea produselor în campaniile Emag și prin organizarea împreună cu Emag de diverse campanii punctuale. Apoi, pentru a îmbunătăți rata de conversie, este nevoie de o documentare foarte bună a produselor. Atât grafic, cât și text.
La ce rezultate să te aștepți pentru vânzările pe Emag?
La cele mai bune, după minim 6 luni de prezență acolo. Da, chiar poți depăși performanțele unui magazin propriu, poți vinde mai mult pe marketplace decât pe magazinul tău. Important este să urmărești pașii care trebuie, să ai o strategie de marketing online coerentă și să tratezi contul de pe marketplace ca pe propriul magazin. Nu te aștepta să vândă Emag pentru tine! Emag creează doar contextul favorabil realizării vânzării, adică expunere foarte mare. Cum ieși în față, cum îți promovezi marfa și cum convingi clienții s-o cumpere ține doar de tine și de strategia ta.